مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سرمایهگذار بخش خصوصی که از افراد بومی منطقه است، اعلام آمادگی کرده تا نسبت به خرید شناور مسافری و فعال کردن آن در مسیر چابهار-پاکستان به جابهجایی مسافران اقدام کند.
رضوانی یادآور شد: با آغاز بهکار شناورهای مسافری و تجاری و به تبع آن حضور اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرک و نیز دیگر بخشهای مربوطه، رونق اقتصادی منطقه شتاب بیشتری خواهد گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مشاوران با تجربهای که سالیان زیادی است که در منطقه حضور دارند، در این طرح دخالت داشته و شرایط لازم برای جذب سرمایهگذاران علاقمند در چابهار بسترسازی و فراهم شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: یکی دیگر از فرصتهایی که میتواند به پویایی بیشتر این بندر شتاب دوچندان بخشد، استفاده از ظرفیتهای منطقه ویژه آن است که این امر با رعایت سه اصل «مدیریت، حاکمیت و مالکیت» اداره کل بنادر و دریانوردی در قالب لایحهای به هیئت دولت ارائه شده است.
رضوانی خاطرنشان کرد: فعالیت این سازمان کاملاً تخصصی بوده به طوری که تاکنون به 28 کنوانسیون بینالمللی ملحق شده است و از قوانین آنها تبعیت میکند.
وی با اشاره به عضویت ایران در آیمو (سازمان بینالمللی دریایی) افزود: افزون بر 10 سال است که ما در این طرح ممیزی عضویت داریم و یک نماینده ثابت نیز از سوی کشورمان که مرکز آن در لندن است، حضور دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تأکید کرد: هر سال از طرف ممیزی طرح آیمو تحت کنترل قرار داریم و سال گذشته داوطلب طرح ممیزی این سازمان شدیم که در این جریان، بندرعباس و بندر امام خمینی (ره) تحت ممیزی آیمو قرار گرفتند.
رضوانی گفت: 30 درصد قوانین اداره کل بنادر و دریانوردی تابع قوانین و ضوابط داخلی است و 70 درصد آن براساس معیارها و قوانین بینالمللی و مطابق با استانداردهای جهانی اداره میشود.
وی اضافه کرد: تمامی هزینههای طرحهای توسعهای و زیربنایی این اداره کل در منطقه چابهار از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تأمین و پرداخت میشود و علاوه بر آن این اداره کل به هزینههای طرحهای عمرانی و شهری چابهار نیز کمکهای شایانی کرده است./ب