باید مدل اقتصادی مقاومتی را از طریق همین پژوهش ها ترسیم کرد و سپس از مدل به قانون رسید.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی روشن، رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  فروزنده، معاون امور مجلس رئیس جمهور از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دیدار کرده و در خصوص اهمیت موضوع علوم انسانی و توجه به مسائل معنوی و دینی در حوزه علوم انسانی تاکید زیادی کرد.

وی افزود: اهمیت علوم انسانی در آن است که مهندسی توسعه اجتماعی و تکنولوژی جدید را بر عهده دارد و از سوی دیگر بسیاری از زیر بناهای علوم انسانی جدید رویارویی با مبانی توحیدی و ارزش های اسلامی است و به همین دلیل ضروری است که با رویکرد علمی و نیز اعتقادی به تبیین علوم انسانی پرداخته شود تا معضلات فکری و علمی جامعه برطرف شود.

در ادامه فروزنده، معاون امور مجلس رئیس جمهور با تاکید بر نیاز کشور به اداره بر اساس روش ها و راهبردهای اسلامی از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را به عنوان ظرفیتی برای نظام نام برد که می تواند در تولید سرفصل و محتوای آموزشی علم انسانی، ترکیب اعضای علمی مورد نیاز و آموزش اساتید مالی حاضر دانشگاه ها نقش موثری را ایفا کند.

فروزنده تصریح کرد: همچنین خواستار جهت دهی پایان نامه ها با رویکرد اسلامی، اجرایی و عملی هستیم تا بتوانیم مسائل مبتلا به در بخش اجرایی را حل کرده چرا که چنین پایان نامه هایی از لحاظ اسلامی، اجرایی و علمی پر محتوا خواهد بود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: باید مدل اقتصادی مقاومتی را از طریق همین پژوهش ها ترسیم کرده و سپس از مدل به قانون رسید همچنین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه می تواند همکاری بیشتری با دانشگاه پیام نور داشته و محتوای مورد نیاز این دانشگاه را تامین نماید./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار