به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي ، نامدار عبدالهيان معاون وزير و رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي درباره اهداف آموزش خانواده هاي كودكان استثنايي گفت : با آموزش اولياء سطح آگاهي خانواده ها به لحاظ تربيتي و سطح مهارتي آنها به لحاظ عملكردي در ارتباط با رفتار مناسب با كودك استثنايي ارتقاء مي يابد.
وي افزود : والدين در اين دوره هاي آموزشي با ويژگي هاي خاص كودكان استثنايي ، توانايي ها ، محدويت ها و علاقه مندي آنها براي سازگاري با اجتماع و محيط اطراف آشنا مي شوند.
عبدالهيان با بيان اينكه دستورالعمل آموزش خانواده در آموزش و پرورش استثنايي با تعيين سرفصل ها ي آموزش خانواده هاي كودكان و دانش آموزان استثنايي همراه با مستندات ارزيابي از فرايند ، براي برنامه ريزي و اجرا به ادارات كل آموزش و پرورش استانها ابلاغ شده گفت: مسووليت اجراي دوره هاي آموزش خانواده در آموزشگاه برعهده مدير آموزشگاه و نظارت بر آن برعهده شوراي نظارت بر برنامه آموزش خانواده استان است.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي اظهار كرد: براي اجراي هر چه بهتر برنامه، موضوعات پيشنهادي دوره هاي آموزشي در هر استان با در نظر گرفتن بافت فرهنگي ، اجتماعي و موقعيت منطقه و مشكلات موجود و ميزان علاقمندي اولياء دانش آموزان جهت پاسخ گويي به سوالات و آموزش آنها برگزار مي شود./ل