ممنوعیت صادرات مشکلات اقتصاد کشور را حل نمی‌کند و باید برنامه‌ریزی‌های بلند مدت در این رابطه انجام شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان این مطلب گفت: برای رونق صادرات نیاز به جایگزینی صدور کالایی غیر از نفت و مشتقات آن داریم.

جمیلی با بیان اینکه با توجه به شرایط کنونی برقراری ارتباط بین واحدهای تولیدی با بنگاههای اقتصادی و واحدهای تولیدی سایر کشورها از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: ایجاد ارتباط بین واحدهای داخلی و خارجی سبب نادیده ‌گرفتن تحریمها توسط واحدها و بنگاههای اقتصادی خارجی میشود.

وی با تاکید بر اینکه باید ارتباط پایداری با سایر کشورها در امر صادرات داشته باشیم، اضافه کرد: این امر منوط به حمایت از صادرات یک سری کالاها است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه باید شرایطی برای تبادل ارز بین واحدهای تولیدی استان زنجان فراهم شود، تصریح کرد: باید ارتباطی بین صادرکنندگان به عنوان تامین کننده ارز و واردکنندگان زیر نظر دستگاههای دولتی ایجاد شود.

جمیلی به عرضه ارز در اتاق مبادلات ارزی نیز اشاره کرد و یادآور شد: البته اجرای این طرح خوب است اما باید به این نکته توجه داشت که مشکلاتی همچون طولانی بودن روند عرضه ارز وجود دارد که باید این مشکلات برطرف شود.

وی ادامه داد: نحوه اولویت‌بندی اختصاص ارز نیز باید تغییر کند تا کار برای صادرکننندگان سهل‌تر گردد.

جمیلی با بیان اینکه حضور در بازارهای صادراتی هزینه‌های سنگینی دارد، تصریح کرد: ایجاد محدودیت برای صادرات بی انصافی در حق تولیدکنندگان داخلی محسوب می‏شود./س
برچسب ها: ممنوعیت ، صادرات ، مشکل ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.