امام جمعه خوی گفت: بحران آفرینی در کشورهای اسلامی دامن استکبار را می‌گیرد و بسزای اعمال جنایت‌بار خود می‌رسند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی‌شکوری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اظهار داشت: امروز شاهد بحران‌آفرینی استکبار و عوامل آنها در کشورهای اسلامی هستیم به طوری که به صورت روزمره در کشورهایی مانند عراق، سوریه، بحرین، پاکستان و افغانستان به ایجاد انفجار و ترور مسلمانان مشغول هستند اما، آنان باید بدانند این بحران‌ها در داخل این کشورها باقی نخواهد ماند بلکه روزی دامن آنان را خواهد گرفت.

امام جمعه خوی سپس با اشاره به حلول ماه محرم و آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: به منظور ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر برای برگزاری هر چه بهتر مراسم عزاداری‌های محرم و انجام رسالت تذکر لسانی قرار است چند جلسه مشترک با حضور روحانیان، مسئولان هیئت‌های عزاداری، مداحان اهل بیت، اعضای شوراهای تذکر لسانی و مسئولان مربوطه برگزار شود.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه الهی همگانی هستند که کلید اجرا شدن بسیاری از احکام خداوند و یکی از فلسفه‌های قیام حسینی است.

امام جمعه خوی با تبریک آغاز هفته کتاب و کتابخوانی گفت: ضرورت دارد موضوع کتابخوانی و مطالعه به یک فرهنگ ملی تبدیل شود.

شکوری اضافه کرد: مسئله مطالعه و کتابخوانی یکی از مطالبات مستمر مقام معظم رهبری از مردم و مسئولان به ویژه قشر علمی جامعه اسلامی ایران است در این زمینه همه مسئول هستیم.

وی در ادامه گفت: بر اساس مفاد روایات یکی از برکات مطالعه آرامش جسمی و روحی انسان است یعنی همان چیزی که امروز تفکرات و اندیشه‌های مادی‌گرایانه آن را از بشر سلب کرده است./س

برچسب ها: استکبار ، خوی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.