جاده ارتباطی آبادان به شهرهای بندرماهشهر و بندرامام خمینی(ره) که عرض کمی دارد سالهاست که به قتلگاهی برای مسافران این جاده تبدیل شده و هراز چندگاهی وقوع حادثه ای در آن دل مردم این استان را به درد می آورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ این جاده که ارتباط شهرهای مهم و صنعتی مذکور را وصل می کند، یکی از مسیرهای ترانزیتی استان خوزستان به شمار می رود که همواره کامیونهای سنگین در آن در حال عبور و مرور هستند. همچنین به علت وجود صنایع پتروشیمی در ماهشهر همواره کارگران فراوانی در این جاده در حال عبور و مرور هستند.
این جاده که عرض کمی دارد همیشه محل بروز تصادفات سنگین بوده و دولت همواره وعده حل این مشکل را با دوبانده کردن آن داده و تاکنون چندین مصوبه به دوبانده کردن این جاده اختصاص یافته است. دولت وزارت نفت را به عنوان تامین کننده اعتبار و اداره کل راه استان را به عنوان مجری انتخاب کرده ولی به غیر از بخش شادگان به بندرامام خمینی(ره) سایر نقاط این جاده همچنان یک بانده و حادثه خیز است.

این جاده یک عمر 90 ساله دارد و همزمان با احداث پالایشگاه آبادان ایجاد شد تا از این طریق فرآورده‌های نفتی به ماهشهر انتقال یابد اما در حال حاضر این جاده یک جاده پرتردد به شمار می رود و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

در همین خصوص عصر جمعه در ادامه سریال تصادفهای خونین در این جاده که در خوزستان به جاده مرگ معروف و مشهور است، یک تصادف خونین یک دستگاه پراید و یک دستگاه پژو منجر به مرگ 9 نفر از مسافران شد.

شدت حادثه آنقدر بالا بوده که نیروهای اورژانس برای خارج کردن فوت شدگان از خودروها از نیروهای آتش نشانی کمک گرفتند. در این تصادف خونین سه کودک دو تا چهار ساله و یک زن 50 ساله نیز در دم جان سپردند. یک جوان 25 ساله و یک دختر 13 ساله نیز در میان کشته شدگان دیده می شوند. حال یک مجروح این حادثه نیز وخیم گزارش شده است.

در همین خصوص محمد سعید انصاری نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این جاده به یک کشتارگاه واقعی تبدیل شده و هر چند وقت یک بار خبری در خصوص فوت برخی از شهروندان به خصوص کارگرانی که به صورت روزانه در این مسیر تردد می کنند، شنیده می شود.

وی در خصوص اینکه گفته می شود مابقی این جاده که هنوز یک بانده مانده است طبق آخرین وعده قرار است دهه فجر امسال به بهره برداری برسد، عنوان کرد: سالهاست که مسئولان امر وعده افتتاح این جاده در دهه فجر، هفته دولت، هفته دفاع مقدس و سایر مناسبتها را می دهند ولی این مناسبتها یکی پس از دیگری می گذرند ولی خبری از تکمیل این جاده نیست.

انصاری عنوان کرد: 20 کیلومتر از این جاده هنوز یک بانده است و اغلب حوادث در همین نقطه انجام می شود و علت عدم تسریع در احداث و تکمیل آن برای من جای سئوال دارد در حالیکه شاهد هستیم هر مدت یک خانواده به علت تصادف در این جاده داغدار می شود.

وی افزود: واقعا جای سئوال دارد در کشوری که دل کوه ها را می شکافند تا آب کارون را به سایر نقاط کشور انتقال دهند یا اینکه در صعب العبورترین نقاط کشور جاده احداث می شود، چگونه مسئولان امر از آسفالت کردن 20 کیلومتر جاده مسطح بودن مانع و مشکل عاجر مانده اند؟
 
 نماینده آبادان تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی و استاندار خوزستان باید پاسخگوی این حوادث باشند زیرا این حوادث دقیقا در حوزه فعالیت آنها رخ می دهد و آنها تاکنون از رفع این نقطه حادثه خیز عاجز مانده اند.

وی با اشاره به اینکه تمام کشور برای بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان بسیج شد که بی شک کار پسندیده ای بود، تاکید کرد: بی شک کشته های جاده آبادان - ماهشهر از آمار کشته شدگان زلزله اخیر کشور بسیار بیشتر بوده است ولی بی تفاوتی محض در قبال این حوادث، واقعا دل مردم استان خوزستان را آزار می دهد.

انصاری عنوان کرد: وضع سایر جاده های خوزستان نیز چندان مناسب نیست به گونه ای که در مدت اخیر تصادفات فراوانی در این جاده باعث عذا دار شدن خانواده های فراوانی شد به همین دلیل از دولت، وزارتخانه راه و شهرسازی و استانداری خوزستان انتظار داریم بی تفاوتی در قبال جاده خوزستان را تمام و این نقاط حادثه خیز را اصلاح کنند.
 
نصرالله دهقانی مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان روز پنج شنبه گفته بود؛ یکی از مشکلات راه های استان که شاهد هستیم حوادث فراوانی در آن رخ می دهد، بزرگراه آبادان به ماهشهر است که هم اکنون با اختصاص اعتبار لازم به پیشرفت مناسبی دست پیدا کرده و قرار است در دهه فجر امسال در قالب طرحهای مهر ماندگار به بهره برداری برسد./س
برچسب ها: جاده ، مرگ ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.