هدف نظام اسلامي با برگزاري فعاليتهاي فرهنگي مانند هفته كتاب افزايش سطح آگاهي مردم است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل بيستمين هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: بنابر شعار هفته كتاب، كتاب يادگار ماندگار است مي‌تواند تحولاتي در جامعه ايجاد كند چرا كه در نظام اسلامي هدف اصلي افزايش آگاهي و دانش مردم است برخلاف نظام هاي موجود در دنيا كه در جهت فريب افكار عمومي در تلاش هستند.
وي ادامه  داد: برپايي برنامه هاي فرهنگي مانند نمايشگاه بين المللي كتاب، برگزاري جوايز ادبي جلال آل احمد، پروين اعتصامي، كتاب سال و تقدير از نويسندگان و  معرفي آثارشان به افزايش و آگاهي مردم كمك مي‌كنند.
وزير ارشاد گفت: بنابر تاكيد مقام معظم رهبري كه اطلاع رساني و تبليغ بايد بيشتر شود ما در اين جهت بايد جريان سازي كنيم تا مردم به مقوله كتاب و كتابخواني تشويق شوند.
حسيني ادامه داد: توليد كتاب از سال 1373 روبرو شده بود و هيچگونه توقفي نداشتيم اما امسال به دليل شرايط اقتصادي كشور كمي با ركود مواجه بوده و از ناشراني كه ما را در اين شرايط ياري كردند تشكر مي كنم اگرچه غربي ها دست بردار نيستند و اخيرا وزارت ارشاد و وزارت ارتباطات را تحريم كرده اند كه هيچگونه اثري بر فعاليت فرهنگي كشور نمي گذارد.
وي خاطرنشان كرد: آزادي بيان و فرهنگي از ديدگاه غربي ها توهين به پيامبر بزرگوار اسلام (ص) است كه در كشور ما توهين به مسائل اعتقادي و اخلاقي به معناي آزادي كاملا بي مفهوم است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.