دولت انگليس با اذعان به بحران اقتصادي و کاهش بودجه نظامي تلاش دارد ساختار ارتش خود را با شرايط کنوني سازگار کند ضمن آنکه اين اقدام واکنشهاي منفي زيادي به دنبال داشته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز عربي؛طي دهه هاي اخير مشاهده نظاميان انگليسي براي جنگ در کشورهايي مانند افغانستان و کشورهاي حاشيه خليج فارس و حتي کشورهاي آفريقايي امري طبيعي به نظر مي رسيد، اما اکنون اين نگاه تغيير پيدا کرده و مردم بر ضرورت تغيير ساختار ارتش متناسب با مقتضيات قرن بيست و يکم تاکيد دارند.

شبکه اسکاي نيوز عربي در ادامه افزود: دولت انگليس تلاش دارد شمار نيروهاي مسلح خود را از 120 هزار نفر در حال حاضر به 82 هزار طي پنج سال آينده کاهش دهد.

اين درحالي است که دولت لندن با  اذعان به مشکلات موجود بر ضرورت پرکردن اين خلاء تاکيد کرده است.

"فيليپ هاموند" وزير دفاع انگليس در اين خصوص گفت: ما مجبوريم کاهش بسيار چشمگير بودجه دفاعي را به نوعي جبران کنيم و به طور کلي در جبران بودجه کلي کشور سهيم باشيم. ماموريت من اين است که فعاليتهاي نظامي را در سطحي مناسب با بودجه کنوني دنبال کنم و بخش زيادي از فعاليتها را با استفاده از سربازان ذخيره انجام دهم.

در همين حال صاحبنظران و متخصصان در خصوص اتکا به نيروهاي ذخيره و امکان موفقيت اين طرح با ديده شک و ترديد مي نگرند.
يک کارشناس مي گويد: آيا بيست هزار نيروي ذخيره مي توانند در حالت فوق العاده به همان سرعت مانند همکاران نظامي خود عمل کنند؟ يقينا پاسخ منفي است.

اين درحالي است که دولت انگليس معتقد است با اتکا به فناوري جديد مي توان از تعداد نيروي نظامي کمتري استفاده کرد.
برچسب ها: انگلیس ، بحران ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار