رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع یکی از مهمترین آثار و برکات نماز جماعت و از مهمترین علل تاکید شرع مقدس اسلام بر اقامه آن را ایجاد وحدت و همدلی بین مسلمانان دانست.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌حسین قند‌هاری در مراسم افتتاح نمازخانه جدید گروه صنایع شهید همت، در جمع مسئولین و کارکنان مجموعه ساهف با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام(ص) در مورد اعمالی که باعث افزایش حسنات و محو سیئات می‌شود، اظهار داشت: طبق فرمایش پیامبر گرامی اسلام(ص) یکی از چیز‌هایی که می‌تواند در این امر موثر باشد، طی کردن مسیری طولانی برای حضور در مسجد و شرکت در نماز جماعت است.

وی اولویت‌ داشتن خواندن نماز جماعت بر اقامه نماز اول وقت فرادی را توصیه رسول اعظم(ص) دانست.

حجت‌الاسلام قندهاری در ادامه با اشاره به اینکه شرع مقدس اسلام به شدت تفرقه و جدایی بین برادران دینی را نهی کرده است، افزود: یکی از مهمترین دلایل تاکید شرع مقدس اسلام و سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) بر شرکت و حضور در نماز جماعت ایجاد وحدت و همدلی بین آحاد مسلمین است.

وی با بر شمردن آثار و برکات معنوی حضور در نماز جماعت گفت: انیس و مونس بودن نماز در عالم قبر و برزخ، نجات از هول و هراس روز قیامت، عبور از پل صراط و وارد بهشت شدن، آزادی و برائت از آتش جهنم و نیز ترفیع درجات مومن نمازگزار در آخرت همگی بخشی زا برکات شرکت در این عمل عبادی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین ایجاد هاله‌ای از نفاق در وجود فرد را از آثار عدم شرکت در نماز جماعت دانست.

وی با قرائت فرازهایی از پیام مهم امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به آخرین اجلاس نماز در شهریورماه سال جاری، به تشریح ابعاد اهمیت شرکت در نماز جماعت از دیدگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت.

حجت‌الاسلام قندهاری در پایان خاطرنشان کرد: خداوند را شاکریم که با درایت مسئولان و مدیران مجموعه سازمان هوافضا و زحمات بی‌شائبه عزیزان خدمتگزار در این مجموعه، امروز شاهد افتتاح نمازخانه‌ای زیبا و مجهز و مکانی مقدس و پربرکت برای تجمع مومنین و نماز‌گزاران مجموعه هستیم و امیدواریم خداوند متعال ما را در زمره نمازگزاران واقعی قرار داده و توفیق ترویج و گسترش فرهنگ اقامه نماز در جامعه را به همه ما عنایت بفرماید.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار