منابع آگاه اعلام کردند دو عضو خانواده سلطنتي کويت که اين هفته به اتهام انتشار مطالب انتقاد آميز در پايگاه اجتماعي توئيتر عليه دولت و در طرفداري از مخالفان دستگير شده بودند،‌ آزاد شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌شيخ عبدالله صالح الصباح شامگاه جمعه و شيخ نواف مالک الصباح بعد از ظهر شنبه آزاد شدند.

شيخ عبدالله در پايگاه توئيتر اعلام کرد : من از ماموران پليس خواستم مرا به دادستاني منتقل کنند تا بتوانم از اتهامات عليه خود دفاع کنم ولي آنها اصرار کردند تعهدنامه اي را امضا کنم و مرا شامگاه جمعه آزاد کردند.

وکيل شيخ نواف نيز روز شنبه بدون اشاره به جزئيات اعلام کرد موکل وي آزاد شده است.شيخ عبدالله روز چهارشنبه و شيخ نواف روز پس از آن دستگير شده بودند.

شيخ عبدالله گفت دستگاه هاي اطلاعاتي پليس درباره اتهامات عليه وي در خصوص توهين به شيخ صباح الاحمد الصباح، امير کويت و تحريک مخالفان عليه رژيم، از وي سوال کردند. اين دو جوان در توئيتر پيام کوتاهي در حمايت از مخالفان کويت که به طور مرتب تجمعاتي را در اعتراض به اصلاحات بحث برانگيز قانون انتخابات اين امير نشين برگزار مي کنند، نوشته اند.

مخالفان اعلام کرده اند اصلاح قانون انتخابات به دولت امکان خواهد داد در انتخابات پارلماني که براي اول دسامبر پيش بيني شده است، دستکاري کند.   
                                                                         
بيش از صد و پنجاه تن از معترضان و بيست و چهار تن از نيروهاي پليس در تظاهرات گسترده بيست و يکم اکتبر زخمي شدند و مخالفان بار ديگر خواستار برپايي تجمعي براي يکشنبه شدند.
برچسب ها: بازداشت ، کویت ، آزادی ، سلطنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار