ربات های میکروسکوپی در بدن انسان سفر می کنند و به درمان تومور ها می پردازند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ANSA ایتالیا؛ علم و تکنولوژی،جراحان ربات های میکروسکوپی را طراحی کردند که قادر به درمان بیماری هاست.

بر اساس این گزارش؛ این ربات ها دارای پاهای کوچکی مانند پاهای حشرات هستند و از نظر ظاهری  شبیه هواپیما و زیر دریایی هستند.

این ربات ها به راحتی در روده و معده حرکت می کنند و به تشخیص و درمان تومورها می پردازند و یا در رگ های خونی موانعی را که مانع جریان خون هستند را بر می دارند. این ربات ها گویی داستان سفر تخیلی رمان آسیموف را به حقیقت تبدیل کردند.

این ربات ها در حال حاضر در شهر میلان ایتالیا در نمایشگاه رباتیک 2012 به نمایش گذاشته شده اند.

گاستون شوقی گفت: رمان آسیموف برای ما منبع الهام بخشی بزرگی بود یک گروه تحقیقاتی به رهبری آریانا منچاسی جراح رباتیک در آزمایشگاه شخصی خود در موسسه بیورد بیتکیس روی این پروژه کار کردند.

گروه بزرگی از میکرو جراحان ربات، این ربات ها را در اشکال مختلف برای نقاط مختلف بدن طراحی کرده اند.

ربات اکتشافگر حشره نما برای سفری 8 یا 12 فوتی در بدن انسان جهت تشخیص و درمان بیماری های روده بزرگ استفاده می شود.

گفتنی است، این ربات کوچکتر از یک کپسول یک اینچی است که در دستگاه گوارش و یا روده حرکت می کند.

این ربات ها توسط باتری های لیتیوم پلیمر تغذیه می شوند، ربات هایی که برای درمان بیماری های معده به کار می روند مبنی زیر دریایی هایی هستند که دستگاهی شبیه ملخ هواپیما دارند كه در شیره معده حرکت می کنند و عکس و اطلاعات ارسال می کنند.









قطعاتی موسوم به پروب که قادر به سفر در رگ های خونی هستند و می توانند موانع جریان خون را از بین ببرند این کپسول ها توسط یک میدان مغناطیسی خارجی هدایت می شوند و حرکت آنها همیشه تحت کنترل سونوگرافیست انجام می شود.

شوقی گفت: وقتی این ربات ها به انسدادی می رسند با تزریق میکرو حباب های هوا باعث انفجاری کوچک می شوند که مانع را برطرف می کند و ذرات مانع شکسته شده با استفاده از میدان مغناطیسی از بدن خارج می شوند./ع2
برچسب ها: ربات ، تومور ، گوارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار