کارشناس مسائل خاورميانه در مصاحبه با روسيااليوم تاکيد کرد: تيراندازي پدافند هوايي ايران به سوي يک هواپيماي بدون سرنشين آمريکايي بر فراز آب هاي خليج فارس اقدامي قانوني است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "حسين رويوران" در گفتگو با شبکه تلويزيوني روسيا اليوم ضمن بيان اين مطلب گفت: اين اقدام با پيمان هاي بين المللي و حقوق درياها نيز مطابق است.
وي افزود: مساله مهمتر اين است که هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي در واقع از فلز ساخته نمي شوند و از موادي ساخته مي شوند که رادار نمي تواند آن ها را رديابي کند بنابراين کشف اين هواپيماها پس از ورود به آب هاي سرزميني ايران و برخورد با آن ها موفقيت بزرگي براي ايران در سطح نظامي محسوب مي شود. اين مساله براي آمريکايي ها سوال هاي متعددي در خصوص توان نظامي ايران مطرح مي کند چرا که ايران مي تواند هرگونه ورود تجهيزات نظامي بيگانه را رديابي کند هرچند که هواپيماهاي بدون سرنشين و رادارگريز آمريکايي باشند.
اين تحليلگر تاکيد کرد: ايران آمادگي کاملي براي مقابله با هر گونه تهديد و اقدامي را دارد هرچند که اين تهديدها در چارچوب يک جنگ رواني برنامه ريزي شده صورت بگيرد و از همين رو ايران تصميم گرفت تا در زمان کنوني رزمايش مدافعان آسمان ولايت چهار را برگزار کند.
وي ادامه داد: اين رزمايش به صورت همزمان در هشت استان برگزار مي شود و در اين رزمايش نيروهاي نظامي ايران قدرت خود را براي مقابله با هرگونه حمله هوايي و موشکي به نمايش مي گذارند. برگزاري اين رزمايش نشان مي دهد ايران داراي قدرت بازدارنده است و تلاش مي کند که آمادگي اش را در اين زمينه بالا ببرد تا با هرگونه تجاوزي که ممکن است عليه ايران صورت گيرد مقابله کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار