مجموعه ای از ظروف جشن های 2500 ساله در شاه نشین جنوبی حوضخانه کاخ صاحبقرانیه مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این ظروف که به منظور تنوع بخشی به آثار نمایشی موجود در حوضخانه و بازدید عموم علاقه مندان از مخزن کاخ صاحبقرانیه خارج شده و در معرض دید قرار گرفته شامل مجموعه ای از ظروف چینی و کریستال همچون انواع ظروف سرو غذا و گیلاس است که به طور اختصاصی به مناسبت جشن های 2500 ساله شاهنشاهی در ایران توسط کارخانه رزنتال آلمان طراحی و ساخته شده اند.
در طراحی برخی از این ظروف از نقوش و تزئینات معماری مکان هایی چون خانقاه شهر نطنز و مسجد مغاک عطار در شهر بخارا به صورت مطلا استفاده شده است.
همچنین انواع مختلفی از ظروف کریستال و لاله های تراش دار دانه اناری در اتاق کرسی خانه موزه حوضخانه جهت بازدید عموم علاقه مندان به نمایش گذاشته شده است.
شایان ذکر است طبقه زیرین کاخ صاحبقرانیه حوضخانه نام دارد که با ویژگی های خاص و منحصر به فردی همچون معماری و گچبری های بسیار زیبا و اُرسيهاي فاخر و ظروف و اشیای بسیار نفیس و گرانبها یکی از زيباترين بخشهاي مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران است و علاقه مندان جهت بازدید می توانند همه روزه از ساعت 30/8 تا 17 به این مجموعه واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند./ي2
برچسب ها: ظروف ، کاخ ، صاحبقرانیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار