تبریز/

ادامه درخشش جهاني معتبرترين مدال طلاي جهاني به مخترع جوان تبريز اختصاص یافت

مقام نخست جهان و معتبرترین مدال طلای جهاني به اختراع "دستگاه دو منظوره كمك بارداري و ضدبارداري"، مخترع جوان تبریزی " یوسف رفیعی بیرامی" اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، این عنوان از میان بيش از 800 اختراع از مراكز آكادميك تحقيقاتي جهان در همایش بین المللی اختراعات آلمان، به این مخترع تبریزی تعلق گرفته است.

دستگاه دو منظوره كمك بارداري و ضدبارداري برای اولین بار در جهان در دو ورژن خانگی و کلینیکال طراحی شده و چندي پيش به عنوان برترين اختراع ايران از سوي همايش بين المللي اختراعات كشور روماني برگزيده شد.

این اختراع به جهت رقابت با برترين اختراعات ساير كشورهاي معتبر صنعتي جهان به عنوان سفير علمي كشور و برترين اختراع تيم ملي ايران به صورت طرح اختراع ويژه، به همايش بين المللي اختراعات كشور آلمان راه یافته بود.

گزارش مزبور می افزاید؛ بنابر تصميم مشترك هيات داوري و مقامات وزارت علوم و تحقيقات و فن آوري اتحاديه اروپا در كشور روماني و آلمان، دستگاه كمك بارداري و ضدبارداري این مخترع، در رقابت با برترين اختراعات مدال آور جهان، به عنوان برترين اختراع جهاني در گروه پزشكي شناخته شد و مدال طلاي معتبر جهاني وزارت علوم و تحقيقات و ديپلم افتخار جهاني را به خود اختصاص داد.

یوسف رفیعی بیرامی مخترع جوان تبریزی، در خصوص ویژگیهای این دستگاه در جمع خبرنگاران گفت: عملکرد این دستگاه پیشگیری از بارداری، مبارزه با بارداریهای ناخواسته، تنظیم خانواده و کنترل جمعیت است.

این پژوهشگر یادآور شد: ورژن خانگی این دستگاه در پیشگیری از بارداری و جلوگیری از عفونتهای منتقله جنسی و درمان بیماریهای مختلف جنسی بانوان کاربرد دارد.

این مخترع جوان تبریزی در تشریح عملکرد و مزایای ورژن کلینیکال این اختراع گفت: این ورژن به منظور انجام اعمال جراحی و درمانهای مختلف تخصصی از جمله سرطان گردن رحم، تومورهای مختلف، درمان افتادگی رحم و بیماریهای مختلف مجاری تناسلی و تسهیل زایمان طبیعی کاربرد دارد.

رفیعی از مهمترین مزایای بالینی دستگاه را کاربرد آن در درمان اورژانسی در موارد "تجاوز به عنف" عنوان کرد و یادآور شد: این دستگاه می تواند، بمنظور جلوگیری از ابتلا به ویروس HIV و سایر عفونتهای منتقله جنسی در موارد تجاوز به عنف در مراکز درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در صورت استفاده از این دستگاه، نیازی به استفاده از سایر روشهای ضد بارداری رایج در بازار وجود ندارد گفت: دستگاه ضد بارداری الکترومکانیکال هیچ یک از عوارض سایر روشهای پیشگیری از بارداری را ندارد و در پیشگیری از عفونتهای قارچی موثر است.

این دستگاه که نام علمی آن "دستگاه پروفیلاکتیک اریگاتور آنتی اسپرماتیک رترو واژینال هوم ادیشن" می باشد، توانسته است از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گروه مامائی دانشکده پرستاری، بیمارستان امام رضا و جمعی از پزشکان جراح و متخصص زنان و اساتید هیت علمی گروه زنان، تائیدیه دریافت کند.

دستگاه پروفیلاکتیک اریگاتور آنتی اسپرماتیک رترو واژینال هوم ادیشن، بعد از 8 ماه انجام کار تحقیقاتی، در 23 آذر سال گذشته با هزینه ای بالغ بر 200 میلیون ریال، در سازمان ثبت اختراعات کشور به رسیده است.

لازم به ذکر است: اين اختراع در فروردين ماه سالجاري نيز موفق به كسب مقام اول جهاني، مدال طلا و ديپلم افتخار همايش بين المللي اختراعات ژنو شده بود و پس از آن به طور همزمان به كشور روماني و كرواسي ارسال شد كه به دليل ارائه مستندات كامل به كشور روماني و نبود نمونه‌ي صنعتي دوم دستگاه جهت ارائه به كشور كرواسي با سلب يك امتياز موفق به اخذ مدال نقره و ديپلم افتخار كرواسي گرديد.

در مجموع تا كنون 2 مدال طلا و يك مدال نقره و 3 ديپلم افتخار كسب كرده است و براي همايش‌هاي كواشان چين و سئول كره جنوبي كه تا 13 آذرماه ادامه خواهد داشت نيز دعوت گرديده و ارسال خواهد شد.

بر اساس این گزارش این مخترع تبریزی پیشتر نیز با اختراع دستگاه رگ گیری و رگ یابی رباتیک و غیر رباتیک موفق به کسب عنوان مخترع برتر و پايه گذار آي وي تراپي (درمان وريدي) الكترومكانيكال رباتيك براي اولين بار در جهان شناخته و موفق به اخذ سه ديپلم افتخار،‌ دو مدال طلا و يك مدال برنز از سلسله همايش هاي بين المللي اختراعات استكهلم سوئد و بخارست روماني و زاگرب كرواسي شد/س

برچسب ها: مدال ، مخترع تبریزی ، طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
گلچین
۰۸:۵۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۱
آفرین به این جوان ایرانی وهمه جوانانی که با اختراعات خود ما را در جهان سرافراز میکنند