بنيامين نتانياهو به منظور انحراف افکار عمومي از مشکلات اقتصادي دولت، به دنبال جنگ طلبي است و به همين علت اينقدر تنش را با فلسطينيان در نوار غزه بالا برده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه فرانس24 ؛ موج خشونتها دوباره در نوار غزه بالا  گرفته و احتمال جنگي ديگر با اسرائيل زياد شده است. بيش از سي راکت طي بيست و چهار ساعت اخير از غزه به جنوب اسرائيل شليک شده است.

 دو طرف مسئوليت آغاز اين چرخه جديد خشونتها را به يکديگر نسبت مي دهند. فلسطينيان موشکهاي ضد تانک به سوي خودرويي شليک کردند که در جنوب اسرائيل گشت زني مي کرد. اين گروهها مي گويند اين اقدامي تلافي  جويانه پس از کشته شدن يک کودک جوان فلسطيني نزديک خان يونس در مرکز نوار غزه در پي شليک گلوله هاي اسرائيل است.

اين موشک ضد تانک چند سرباز اسرائيلي را زخمي کرد و پس از آن، خشونتها در جنوب اسرائيل به طور قابل ملاحظه اي تشديد شده است و هيچ علامتي از کاهش تنش نيز به چشم نمي خورد. ميزان تلفات انساني در غزه نيز بسيار سنگين گزارش شده است.

 هربار که شاهد چنين سناريوهايي هستيم اسرائيل تهديد مي کند عملياتي نظامي با  ابعاد گسترده به راه خواهد انداخت اما در حال حاضر محافل سياسي اسرائيلي در دوره انتخاباتي به سر مي برند و اکثر تحليلگران مي گويند نخست وزير اسرائيل که وعده پاسخي قاطع را به فلسطينيان را داده است در خصوص مسائل امنيتي  مي تواند در افکار عمومي امتيازهاي زيادي بگيرد چرا که در خصوص مسائل اقتصادي وي حرفي براي گفتن ندارد.

 اکنون بايد ديد آيا او مي کوشد اين تنشها را به عمليات نظامي گسترده تبديل سازد؟ مرحله بعدي پس از تنشهاي شديد اخير متاسفانه ممکن است حملات شديد تر اسرائيل در غزه باشد. ميانجيگري مصر تا به امروز نتيجه نداده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار