پليس چندی پیش نیز در نزديكي منطقه آليكانته در والنسيا (شرق اسپانیا) ولاديمير ميليساولويچ يكي از عاملان فراري و متهم در قتل جينجيچ را بازداشت كرده بود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، علی رغم تبلیغات و وعده هایی که کشورهای اروپایی درباره جلوگیری از نفوذ باندهای مافیا و فعالیت آنها در این منطقه، به مردم می دهند، هر از گاهی خبری از اقدامات و گسترش نفوذ این گروهها منتشر می شود و در جدیدترین این اتفاقات، يك شبكه مواد مخدر که مظنون به تامين مالي يك سازمان مافيايي صرب است، شناسایی و منهدم شده است.

این گروه، متهم به تامین مالی یک فرقه خطرناک موسوم به «باند زمون » است كه به قتل زوران جينجيچ نخست وزير صربستان در سال 2003 متهم است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این سازمان هزينه باند زمون را با توليد ماري جوانا در سه مزرعه در جزاير قناري اسپانيا تامين مي كردند.

در طول اين عمليات، 25 تن بازداشت شدند. 17 تن از اين افراد در استان لاس پالماس و 8 تن در استان آليكانته اسپانیا بازداشت شدند.



پليس چندی پیش نیز در نزديكي منطقه آليكانته در والنسيا (شرق اسپانیا) ولاديمير ميليساولويچ يكي از عاملان فراري و متهم در قتل جينجيچ را بازداشت كرده بود. اين فرد به جرم شركت در اين قتل در كشورش به 35 سال زندان محكوم شده بود.

پليس اسپانيا همچنين لوكا بويوويچ رئيس باند مافيايي صرب زمون را كه اعضاي گروه هاي شبه نظامي موسوم به ببرهاي آركان تشكيل داده بودند بازداشت كرده است. ببرهاي آركان در طول جنگ يوگسلاوي سابق فعال بودند و اقدامات مافیایی و چریکی مختلفی را انجام می دانند و باقی ماندن بقایای این گروه، باعث ترس مسئولان امنیتی و پلیسی اسپانیا شده است.

ميليسا ولويچ به همراه چهار فراري ديگر كه به طور غيابي در قتل جيجيچ نخست وزير اصلاح گراي طرفدار غرب صربستان محكوم شده بودند ،تحت پيگرد اينترپل قرار داشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار