مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از اتمام عملیات مرمت قسمت‌های تخریب شده ناشی از زلزله بازار تاریخی شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، تراب محمدی اظهار کرد: مراسم رونمایی از پایان عملیات مرمت بازار تاریخی اهر با حضور معاون رئیس جمهور در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: مرمت این بازار از نخستین روزهای پس از زلزله با حضور چند تیم کاری آغاز شده بود که اکنون با اتمام بازسازی تمام بخش‌ها، آماده بازگشایی است.

این مسئول با اشاره به تسریع روند مرمت و گشودن هرچه سریع‌تر این بازار به دلیل نقشی که در اقتصاد شهرستان اهر و منطقه ارسباران دارد، اظهار کرد: با تلاش مرمتگران زبده این سازمان و اختصاص اعتبارات ویژه، بازار تاریخی شهرستان اهر با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افتتاح می‌شود.

محمدی مرمت بازار اهر را با توجه به وسعت فضا و آسیب‌هایی که دیده بود کاری دشوار عنوان کرد و گفت: بازار اهر دارای 120 گنبد و نزدیک به 250 حجره است، که با حضور تیم‌های کارشناسی و مرمتی قابل توجه و تلاش شبانه‌روزی در مدت چند ماه عملیات مرمتی آن به پایان رسیده است.

رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی استان خاطرنشان کرد: بازسازی سریع و رونق مجدد کسب و کار در فضای این بازار تاریخی و گسترده اولویت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و استان آذربایجان‌شرقی بود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان استفاده مجدد از مغازه‌ها برای صاحبان مشاغل و مردم فراهم شود./س

 

برچسب ها: مرمت ، بازار ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.