علي الدباغ سخنگوي دولت عراق، از بررسي طرح لغو اخذ رواديد به دليل سهولت سفر زائران ايراني به اماکن زيارتي اين کشور، خبر داد.

 
به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم عراق؛ الدباغ با بيان اين مطلب، افزود: اين طرح در دست بررسي است و بزودي براي رسيدگي به آن، کميته هايي تشکيل مي شود.
وي در ادامه با بيان اينکه پيرامون لغو ويزا براي ورود به عراق بايد گفتگوهاي گسترده اي بين وزارت خارجه دو کشور ايران و عراق انجام شود، ابراز اميدواري کرد که همکاري دوجانبه در مورد اين موضوع گسترش يابد.
الدباغ همچنين ميزان زائران ايراني براي سفر به عراق به دليل وجود اماکن زيارتي زياد دانست و آن را در شکوفايي اقتصادي اين کشور موثر برشمرد.
همچنين؛ حسن دانائي فر سفير کشورمان در عراق، با استقبال از بررسي اين موضوع، به رسانه ها گفت: ايران از عراق خواسته است که اخذ ويزا براي سفر زائران به اماکن زيارتي دو کشور را لغو سفرها آسانتر صورت گيرد.
وي همچنين ميزان زائران ايراني که در سال گذشته به عراق سفر کردند را بيش از يک ميليون نفر تخمين زد.
در همين حال، حاکم الشمري سخنگوي وزارت گردشگري و آثار باستاني عراق، لغو اخذ ويزا براي زيارت اماکن زيارتي دو کشور را در راستاي تفاهم هاي صورت گرفته بين سلام سميسم وزير گردشگري عراق و سازمان حج و زيارت ايران دانست.

برچسب ها: عراق ، ایران ، ویزا ، زائران ، لغو ، روادید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار