عضو کميسيون اقتصادي مجلس گفت: ظرفيت‌ها و منابع طبيعي مناسبي را در جهت کاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي در اختيار داريم.

اميد کريميان نماينده مردم مريوان و سروآباد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي گفت: طبق ماده 117 قانون برنامه توسعه وظايفي براي دولت در جهت عدم وابستگي به درآمدهاي نفتي مقرر شده است که يکي از اين موارد به افزايش صادرات غير نفتي اشاره دارد.

وي در ادامه با تشريح وظايف دولت در قبال کاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي افزود: طبق ماده 104 قانون برنامه توسعه دولت مکلف شده که مشوق‌هاي صادراتي را براي توليدکنندگان داخلي فراهم کند، اما متاسفانه شاهد برخي تصميمات يک شبه دولت نظير ممنوعيت صادرات برخي اقلام کالا بوده‌ايم که اقدامات اين‌چنيني قطعا به صادرات، توليد ملي و اشتغال صدمه جدي خواهد زد.

نماينده مجلس نهم با اشاره به منابع جايگزين نفت در جهت کاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي تصريح کرد: باتوجه به ظرفيت‌ها و منابع طبيعي بسيار مناسب کشور پتانسيل لازم در جهت بهره‌وري از ساير منابع براي کاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي را در اختيار داريم.

کريميان در پايان اظهار داشت: همه مسئولين بايد در يک فضاي تعاملي در راستاي بهره‌مندي از منابع طبيعي در جهت کاهش صادرات غير‌نفتي تلاش‌هاي لازم را انجام دهند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نفتی ، کاهش ، وابستگی ، درآمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار