به گزارش
مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مسئولان کارخانه پژو- سیتروئن با بستن کارخانه اولنه - سو - بوا و اخراج هشت هزار کارمند خود باعث خشم بسیار شدند و بحران تعطیلی در شرایطی کارخانه رنو را هم تهدید می کند که بازارجهانی و اروپایی خودرو ظرف ماه های اخیر به دلیل کاسته شدن نسبی از قدرت خرید شهروندان تحرک لازم خود را تا حدودی از دست داده است.
حال در ادامه این روند نزولی پژو که از زمان خروج این شرکت از بازارهای ایرانی رشدی چند برابر یافته است، شركت قطعه ساز فورسيا فرانسه نیز اعلام كرده به منظور تعديل ساختاري در نظر دارد 1500 تن از نيروي كار خود را در شعباتش در اروپاي شرقي اخراج كند.
شركت قطعه ساز فورسيا كه 57 مميز چهار درصد سهام سرمايه گذاري شده آن متعلق به شركت خودروسازي پژو سيتروئن فرانسه است هنوز اعلام نكرده است كه اين اخراج ها در كدام كشورها قرار است انجام گيرد اما هزينه تعديل ساختاري شركت قطعه ساز فورسيا براي سال 2012 ؛ حدود 100 ميليون يورو و در سال 2013 نيز هزينه تعديل ساختاري اين شركت 90 ميليون يورو برآورد شده است.
شرکت پژو پیش از خروج از بازار ایران، درصد مجموع تولیدات خود را در کشورمان تولید می کرد و اجبار به تعطیلی این بازار، ضرری بزرگ به این خودروساز وارد کرد که هنوز هم امکان جبران آن میسر نشده است.