باتوجه به بافت فرسوده و متراکم تهران و از سوي ديگر افزايش جمعيت و توسعه نامتوازن در سالهاي اخير، بسياري از مشکلات و معضلات پايتخت روند رو به رشد بي رويه اي داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ،کمبود فضا و توزيع نامناسب سرانه هاي خدماتي از قبيل سرانه هاي فرهنگي، اجتماعي، فضاي سبز و تفريحي و ورزشي فضايي است که توزيع عادلانه امکانات جهت استفاده شهروندان را در پايتخت تحت الشعاع خود قرار داده است.
در همين خصوص، عليرضا حلاجيان معاون فني و عمران منطقه 15 از بهره برداري بزرگترين سراي محله در محدوده بافت فرسوده محله مينابي خبر داد و گفت: سراي محله مذکور مساحت يک هزار و 700 متر مربع با امکانات کتابخانه مجهز، دفتر شوراياري، خانه اسباب بازي، نمازخانه، خانه سلامت، خانه کارآفريني، خانه IT، سالن اجتماعات، دارالقرآن و کلاس هاي مختلف آموزشي، احداث شده است.
حلاجيان يادآور شد؛ همچنين سراي محله وليعصر به مساحت عرصه 700 متر و با 300 متر مربع بنا احداث شده است.
وي خاطرنشان کرد: احداث مجموعه ورزشي در محله اتابک و وليعصر، ايجاد سه زمين چمن مصنوعي، احداث ايستگاه آتش نشاني، ايجاد مرکز رفاه اجتماعي در محله طيب، بازپيرايي پارک فرامنطقه اي به مساحت 24 هکتار در محله وليعصر، از جمله اقداماتي است که در بافت متراکم و فرسوده منمطقه انجام شده است./ف
برچسب ها: معضلات ، مشکلات ، شهرنشینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار