اردبیل /

با ظرفیت ملت انقلابی از تحریم ها عبور خواهیم كرد

وزیر امور خارجه سابق كشور گفت: با ظرفیت و پتانسیل ملت انقلابی كشورمان از تحریم های موجود عبور خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منوچهر متكی در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی افزود: تحریم های دشمنان و استكبار جهانی تنها متوجه كشور ما نیست و در طول تاریخ تمام جوامع به نوعی درگیر تحریم های دشمنان بوده اند.

وی با تاكید بر مدیریت تحریم در كشور گفت: تحریم عامل تاثیرگذاری بر اقتصاد كشور است كه هزینه ها را افزایش می دهد و لازم است با همكاری دولت و مجلس و مردم از وضعیت كنونی تحریم در جامعه عبور كنیم.

وزیر امور خارجه سابق كشور با بیان این كه تحریم ها هم اكنون در سطح جهان اقدامی ضد حقوق بشری است افزود: كشور ما از ظرفیت ها و منابع مختلفی برای مقابله با تحریم برخوردار است و باید از این منابع برای مقابله با تحریم ها استفاده شود.

منوچهر متكی نقش دانشجویان در برون رفت از وضعیت تحریم در كشور را كلیدی دانست و گفت: دانشجو علاوه بر این كه باید سوالات خود را مطرح و جویای پاسخ باشد ، بلكه باید راهكارهای خود را برای خروج از تحریم ها ارایه كند.

وی افزود: ترفندهای دشمنان برای پیاده سازی تحریم ها این است كه ما را دچار فقدان گفتمان سازد كه لازم است ما مصالح خود را بر اساس مصلحت ها حفظ كنیم.

وزیر امور خارجه سابق كشور گفت: در وضعیت كنونی همه باید وحدت را حفظ كرده و با همدلی و هماهنگی نقد و انتقادات داخلی را در خفا بیان و از ناهماهنگی ها در مبارزه با نقشه های دشمنان پرهیز كنیم.

متكی در ادامه با اشاره به پیشرفت های كشور در حوزه های مختلف علمی و فناوری خاطرنشان كرد: ملت ایران در 30 سال گذشته نشان داد كه حرف حقش را می تواند به كرسی نشانده و از آن دفاع كند.

وی افزود: امروز نیز با استفاده از همان راه و اندیشه های انقلابی از تحریم ها عبور و با تغییر سبك و سیاق زندگی و استفاده از منابع و ظرفیت ها بر اعتقادات و باورهای خود پایبند مانده و آن را به دنیا صادر كنیم./س  

برچسب ها: اردبیل ، عبور ، از ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.