"محمد علي كريم خاني" صداي تكرار ناپذير همراه با هجوم عجيب و غريب و در پس آن روحيه خطرناپذيري دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران، مراسم آئين رونمايي از آلبوم عاشورايي "ساقي سرمست" با صداي محمد علي كريم خاني شب گذشته در موزه هنرهاي ديني امام علي (ع) با حضور امير خوراكيان رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، سيد عباس سجادي مدير موسيقي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، محمد علي كريم خاني، مختاباد خواننده، سلماني شاعر، اهورا ايمان شاعر، محمد اصفهاني خواننده، آريا عظيمي نژاد آهنگساز اين اثر از سوي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار شد.
سيد عباس سجادي مدير موسيقي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در ابتداي مراسم عنوان كرد: براساس سياست هاي سازمان شهرداري تهران اين مراسم برگزار شده كه طبق اين سياستگذاري ها آلبوم پرده عشاق شامل 28 نغمه عاشورايي نيز توليد شده و حدود 20 برنامه تلويزيوني براساس آن تهيه شده است.
آريا عظيمي نژاد آهنگساز البوم عاشورايي "ساقي سرمست"، نيز در اين مراسم اظهار داشت: زماني كه در مدح و ثناي كسي سخن مي‌گوييم بايد در پس پرده چيزي او را مجبور به اين كار كرده باشد محمد علي كريم خاني حمد و ثنا را به گونه اي فارغ از وابستگي و جبر به من نشان داد.
وي در ادامه افزود: وابستگي هاي كريم خاني از جنس ديگر بود و از اين بابت خوشحالم كه توسط محمد اصفهاني افتخار آشنايي با وي را پيدا كردم.
عظيمي نژاد عنوان كرد: چه من مسلمان بودم و چه نبودم بدون شك با شيدن صداي محمد علي كريم خاني به توليد و ساخت چنين آثاري افتخار و ممارست مي كردم و راه ما به پايان نرسيده و خيلي كارهاي ديگري از اين قبيل بايد با هم انجام دهيم.
اين آهنگساز اظهار داشت: از خداوند مي‌خواهم كه به من و كريم خاني توفيق دهد تا چنين كارهايي را براي مردم به ارمغان بياوريم.
عظيمي نژاد بيان كرد: ما موسيقي تعزيه را از دست داديم و متاسفانه هيچ جايگزيني براي آن پيدا نكرده ايم شايد اين كار بتواند ذره اي از جاي خالي اين نوع موسيقي را پر كند و موسيقي مداحي ما بر پايه ترانه هاي غربي و شرقي قرار نگيرد چرا كه اين نوع موسيقي داراي يك نوع ريشه هايي است كه شايد به شناسايي آن ريشه ها كمك كند.
محمد اصفهاني خواننده در ادامه مراسم ضمن ابراز خوشحالي خود از حضور در اين جلسه افزود: من با محمد علي كريم خاني سال 1364 به طور اتفاقي آشنا شدم و سالها بعد هنگام همكاري با صبحدل در راديو دلم مي خواست كريم خاني را فرياد بزنم و بعد از صحبت با صبحدل و تست صداي كريم خاني وي را به عرصه موسيقي معرفي كردم.
وي ادامه داد: كريم خاني صداي تكرار ناپذير همراه با هجم عجيب و غريب دارد و در پس‌ آن روحيه خطرپذير و خطركننده اي دارد.
اصفهاني در ادامه تصريح كرد: كريم خاني يك پديده استثنايي است كه متاسفانه در شناسايي خود به جامعه كوتاهي كرده است.
و در اواسط برنامه محمد علي كريم خاني خواننده اين اثر ضمن تشكر و قدرداني از برگزاري اين مراسم از تمام حضار شركت كننده مراسم را با صداي خود در مدح و ثناي امام حسين و ايام محرم مزين كرد.
امير خوراكيان رئيس سازمان در پايان مراسم اظهار داشت: اين مراسم فرصت مغتنم و محفل فوق العاده شيرين و ارزشمند براي همه ما است.
وي افزود: حضور در اين محفل پيوند دين و هنر محسوب مي شود و انسان مي‌بيند از ظرفيت بي نظير و گسترده عميق ديني در هنر بهره گرفته و به آن پرداخته مي شود و همچنين زيبايي و ظرافت ارزشهاي ديني به ارزشمندترين شكل ترسيم مي شود و اين محفل بسيار شيرين و وجد آور است.
خوراكيان تصريح كرد: مسئله موسيقي در فعاليت هاي فرهنگي و هنري بهره گرفته مي شود و همچنين شايستگي افراد باعث مي شود كه با دادن چنين فرصتي به آنها با درك پيام از سوي مخاطبان سرنوشت ساز زندگي ديگران باشند.
در پايان مراسم با حضور امير خوراكيان، سيد عباس سجادي، محمد اصفهاني، محمد علي كريم خاني، آريا عظيمي نژاد از آلبوم عاشورايي ساقي سرمست رونمايي و همچنين از محمد علي كريم خاني و آريا عظيمي نژاد با اهداي تقدير نامه اي تشكر و قدرداني شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار