برادري با پيمان قاسم خاني و زير سايه نام او قرار گرفتن افتخاري براي من به شمار مي آيد.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران، نشست نقد و بررسي سريال دزد و پليس به كارگرداني سعيد آقاخاني با حضور محراب قاسم خاني نويسنده، شقايق دهقان و هومن برق نورد بازيگر، محمدرضا لطفي منتقد شب گذشته در فرهنگسراي فردوس برگزار شد.
در ابتداي نشست محراب قاسم خاني نويسنده سريال دزد و پليس، در خصوص نويسندگي و هويت مستقل خود در اين حرفه گفت: برادر پيمان قاسم خاني بودن به دليل تاثيرگذاري در زندگي و كار من افتخار بالايي بوده است اسم و عنوان برايم هيچ اهميتي ندارد.
وي ادامه داد: نويسندگي يعني كارگروهي حرفه اي كه اولين بار در سريال پاورچين آغاز و با تشكيل يك گروه تيمي به سرپرستي پيمان توانست تيم موفقي شود.
قاسم خاني به شكل گيري ايده و شروع قصه دزد و پليس اشاره و عنوا كرد: ايده اوليه اين طرح در ذهن من جرقه زد و با توجه به سختي كار به لحاظ اجرا و توليد پيمان قاسم خاني و محسن چگيني از اين طرح استقبال كردند.
وي اظهار داشت: تكميل نگارش اين طرح به مدت يك سال به طول انجاميد و براي ايام نوروز و ماه رمضان در نظر گرفته شد اما به دلايلي به پخش در پائيز رسيد.
قاسم خاني ضمن اشاره به اينكه موضوع فراموشي سوژه تكراري است، خاطرنشان كرد: موضوع فراموشي داستان نو و بكري به شمار نمي آيد اما  تعدد قصه در اين حوزه و اهميت نوع پرداخت و شخصيت پردازي صحيح و درست تري تكراري بودن سوژه كاهش داد.
وي در پايان صحبت هايش تصريح كرد: تمام فكر من در نگارش اين فيلم نامه غافلگيري به موقع و پرداخت درست كاراكترها بود تا رابطه شخصيت اصلي يعني ناصر داود و فريبا شكل بگيرد.
در ادامه شقايق دهقان بازيگر نقش فريبا در خصوص جايگاه خود در تلويزيون گفت: ارتباط نزديك با مردم و انبوه تماشاگر در تلويزيون را بسيار دوست دارم ونسبت به سينما و تلويزيون تعصب خاصي ندارم.
وي ادامه داد: در سينما پيشنهادهاي چندان خوبي از سوي كارگردانان نداشتم و شايد اين تفكر آن ها كه بازيگري كه در تلويزيون زياده ديده مي شود ديدن او در سالن سينما براي مخاطب سخت است و به اجبار به وادي طنز وارد نشدم.
دهقان در خصوص بداهه گويي در سريال دزد و پليس عنوان كرد: گروه سريال دزد و پليس جزء گروههايي بود كه به دليل وفادار بودن كارگردان به متن فيلم نامه و شلخته نشدن در كار باعث كاربرد كمترين بداهه در گفتار شده است.
وي اظهار داشت: نويسنده بهترين فردي است كه اشراف كامل به كاراكترها دارد و زماني بداهه به سريال كمك مي كند كه بازيگر در روند بازي و شناخت از نقش از اين روش استفاده كند.
در ادامه صحبت هاي شقايق دهقان، هومن برق نورد بازيگر نقش داود در خصوص حضور خود در مديوم هاي مختلف تلويزيون عنوان كرد: متن فيلم نامه نسبت به انتخاب نقش در مديوم هاي مختلف سينما و تلويزيون اهميت بيشتري دارد و با وجود بازي در كارهاي جدي و توجه مردم به طنز بازي در نقش هاي طنز بيشتر در ذهن مخاطب باقي مانده است.
وي ضمن اشاره به اينكه زمان خواندن فيلم نامه از آن استقبال كردم، خاطرنشان كرد: با وجود آماده بودن پنج قسمت از متن فيلم نامه و شخصيت پردازي مناسب و همچنين نزديك بودن نقش پيشنهادي با شخصيت ناصر سريال ساختمان پزشكان ريسك اين كار را پذيرفتم.
در پايان رضا كريمي بازيگر سريال دزد و پليس در خصوص حضور خود در اين سريال عنوان كرد: دوستي ما با محسن چگيني و برادران قاسم خاني مانند يك خانواده است به شكلي كه همه ما به فكر پيشرفت و بهتر شدن كار هستيم.
وي خاطرنشان كرد: بحث تقليد سعيد آقاخاني از سيروس مقدم وجود ندارد و تمام تجربه هاي آقاخاني با وجود همكاري با سيروس مقدم شخصي بوده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار