ریشه گیاه کاسنی بهترین تصفیه کننده خون، عرق آن خنک کننده بدن و برگ آن محرک صفرا و مقوی اعصاب است. كاسني صحرايي يا وحشي در اوايل بهار در كنار جويبار يا در ميان سبزه‌زار مي‌رويد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،كاسنی گیاهی پایا و علفی است که ریشه ای قوی و دراز به رنگ قهوه ای دارد و تمام قسمت های این گیاه از جمله برگ و ریشه و دانه آن استفاده دارویی دارد مخصوصاٌ ریشه و برگ آن محرک صفرا است و به هضم غذا کمک می کند. در كشور ما ايران، از زمان‌هاي قديم تا به امروز از قسمت‌هاي مختلف گياه و عرق آن به عنوان تصفيه‌كننده خون و شستشودهنده كبد بسيار استفاده مي‌شود.

فواید کاسنی :این گیاه بیماری های کبدی را برطرف و فعالیت قلب و کلیه را تقویت می کند،از ابتلا به قولنج جلوگیری و مسکن تب های طولانی مدت است،همچنین التهابات معده را رفع کرده و استفاده از آب كاسنی بر روی محل های خارش بدن سودمند است،ریشه آن باعث باز و روان شدن خلط شده و مجاری گوارشی را پاك می كند، بهترین تصفیه كننده بوده و در از بین بردن ورم احشا نیز مؤثر است،وهم چنینریشه آن بهترین دارو برای درمان نفخ است ، زیاد كردن ادرار و رفع درد مفاصل و ضد یرقان مفید است.
عرق كاسنی خنک است و گرمای کبد را رفع می کند، برگ های كاسنی دارای املاح پتاس و ویتامین C است که پتاس موجود در آن باعث تصفیه خون، تقویت معده شده و ویتامین C آن باعث حفظ جوانی و شادابی پوست را در پی دارد.
 توان و نیروهای بدنی را تجدید کرده و در تقویت اعصاب، ضعف چشم و فشار خون مفید است. همچنین باعث حفظ حالت طبیعی رحم و منظم کردن فعالیت های آن می شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.