کارشناس تنیس روی میز ایران گفت: ناکامی جوانان در مسابقات اپن مجارستان به این دلیل است که بیشتر بازیکنان تازه کار بودند.

محمود نظری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اضافه کرد: در مسابقات تنیس روی میز اپن مجارستان بازیکنان ایران بازیهای خوبی را انجام ندادند و نتایج قابل قبولی نگرفتیم اما نمی توان در این موضوع مربی و بازیکنان را مقصر دانست.

وی توضیح داد: کاظم مستحقی به عنوان مربی تیم جوانان اولین تجربه اش در کنار تیم بود و او فقط یک هفته با بازیکنان تمرین کرد پس باوجود شایستگی هایش نتوانست تجربه خود را در اختیار بازیکنان بگذارند بازیکنان تیم ملی هم تجربه ای نداشتند آنها در اردویی نبودند و تمرینات خاصی را نداشته اند که انتظار داشهت باشیم نتیجه ای بگیریم.

کارشناس تنیس روی میز خاطر نشان کرد: کارشناسان تنیس روی میز از 3 سال قبل این وضعیت را پیش بینی می کردند که تنیس روی میز پشتوانه های خود را از دست خواهد داد و کسانی نیستند جای آنها را پر کنند با خروج محمد امین حنطه، علیرضا ملارجبی و محمد علی رویین تن از تیم ملی جوانان به دلیل سن، آخرین سرمایه های جوانان ما که در اردوهای شبانه روزی فدراسیون قبلی کنار کره ایها و بازیکنان بزرگ سالان و نخبه ایران مثل افشین نوروزی، مهران احدی،‌و محمد رضا اخلاق پسند به عنوان یار تمرینی، تمرین کرده بودند ، از بین رفتند و فقط پوریا عمرانی را در تیمی که به مجارستان اعزام کردیم داشتیم که تجربه تمرینات گذشته را داشت او قهرمان نونهالان بود و با بهترین ها تمرین می کرد.

وی افزود: اما بازیکنان جدید گروه سنی جوانان مثل امیر حسین صدیق، مهدی نجفی، حامد باشت باوی و سروش امیری نیا با وجود شایستگی های فردی تشنه یادگیری هستند و باید یار تمرینی قوی داشته باشند و از امکانات اردوهای مستمر شبانه روزی زیر نظر کادر سابق برخوردار شوند.

کارشناس تنيس روي ميز اظهار داشت: ما برای نیروهای جدید تنیس روی میز برنامه ای نداشته ایم و کاری نکرده ایم حتی اگر از همین الان تصمیم بگیریم که به این گروه سنی کمک کنیم و برایشان برنامه بگذاریم باز هم مدت 7 یا 8 سال زیر ساخت های با ارزش تنیس روی میز را نابود کرده ایم اکنون داشته ها و کاشته های ما تمام شده اند اگر سال بعد پوریا عمرانی هم از تیم ملی جوانان بیرون برود و به تیم ملی امید بپیوندند ما دیگر کسی را نداریم.

نظری بیان کرد: در بین سالهای 85 تا 88 رضا میر الماسی به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان کار می کرد و نتایج خوبی را نیز با تیم او کسب کردیم اما اکنون سرمربی تیم جوانان نداریم درباره مربی هم باید بگویم که مربیان رنگارنگ دردی را دوا نمی کند! باید کادر ثابتی وجود داشته باشد اگر شیشه گرها مسئولیت جوانان را برعهده دارد باید حکم داشته باشد و به او فرصت برنامه ریزی بدهند.

وی افزود: به نظر من بهتر است در رأس تیم های ملی جوانان و نوجوانان یکی از افراد با تجربه حضور داشته باشد و مربیان جوان در کنار آنها قرار بگیرند سوال اصلی من این است که کدام یک از نیروهای جوان الان با یکی از بازیکنان قوی بزرگسال مثل احدی، اخلاق پسند و نوروزی تمرین کرده اند وجود یار تمرینی برای پینگ پنگ بازان اهمیت زیادی دارد.

سرپرست سابق تیم های ملی تنیس روی میز گفت: من هشدار می دهم که برای پشتوانه های پینگ پنگ کاری بکنیم.

ما در ایران نمی توانیم مانند سایر مکانهای دنیا برخورد کنیم بچه های ما وقتی به شهرهای محل سکونت خود می روند صبح و بعد از ظهر تمرین نمی کنند باید حتماً کسی بالای سرشان باشد و به طور مداوم آنها را تمرین دهد و کمکشان کند سرمربی ای باید برای تنیس روی میز انتخاب شود که به طور کامل در اختیار تیم باشد.

وی مدعی شد: درباره بزرگسالان هم باید بگویم که 10 نفر اول همه چهره های 8 یا 9 سال گذشته هستند غیر پوریا عمرانی و نیما عالمیان که محصول اردوی شبانه روزی با کره ای ها بوده اند ما باید از مسئولان توقع داشته باشیم کاری بکنند تا پیشرفت کنیم.

نظری یادآور شد: برگزاری اردوهای شبانه روزی یک نیاز اساسی برای پینگ پنگ بازان است اما ما برای این کار مکان مناسبی را نیز نداریم، تنیس روی میز آکادمی قیطریه را با 2 سالن مجزا که هر کدام 8 یا 9 میز داشت به علاوه رستوران مجزا و خوابگاهی که 150 نفر را پوشش می داد از دست داد به تکواندو واگذار کرد و آکادمی بین المللی تنیس روی میز را گرفت که فقط یک سالن دارد و در خوابگاهش فقط جای 20 یا 30 نفر است یعنی اگر تیم ملی بانوان و آقایان بخواهند همزمان تمرین کنند امکانش نیست متأسفانه ما این پتانسیل را از دست داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: من 33 سال است در این ورزش هستم و دلم برای آن می سوزد وگرنه مشکلی با کس خاصی ندارم و نمی خواهم لجبازی کنم اما آمار و ارقام تأسف باری اکنون در این رشته ورزشی وجود دارد.

دبیر سابق کمیته فنی فدراسیون تنیس روی میز درباره نوشاد عالمیان بیان کرد: نوشاد عالمیان از نظر فنی و اخلاقی زبانزد است و افتخارات زیادی را کسب کرده است اما دقت کرده اید که تا چه وقت می توان نوشاد عالمیان را با این اوضاع در ایران نگه داشت؟ تا کی می خواهد در بابل بدون هیچ امکانات و سالن مناسبی به همراه برادرش تمرین کند؟ عالمیان اکنون حتی امکان تمرین با بازیکنان قوی دیگر بزرگسالان را به عنوان یار تمرینی ندارد به دلیل اینکه اردویی نیست! در دراز مدت این مسائل در وضعیت نوشاد عالمیان هم تأثیر خواهد داشت و باید فکری به حال تنیس روی میز کرد./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار