رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس آمادگي دارد در بودجه خود منابعي اختصاص دهد كه به گسترش توليد در كشور كمك كند و بسيج نيز مي تواند در كنار ساير ماموريت‌هاي خود در اين امر كمك كننده باشد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با حضور در اولين يادواره 21 هزار شهيد كارمند كشور يكي از سنت‌هاي به وجود آمده در انقلاب را برگزاري محافل نوراني در پاسداشت شهداي انقلاب اسلامي دانست و اظهار داشت: اين سنت حسنه اي است كه باعث بيداري دل‌ها شده چرا كه موجب مي‌شود راه شهدا در لابه لاي مسائل مختلف موجود در كشور دچار غبارگرفتگي نشود و روحيه شهادت طلبي همچمنان در بين ملت ساري و جاري باشد.

وي ادامه داد: زنده بودن و حيات داشتن به ظاهر نيست و چه بسيار انسان هايي كه زندگي متعارف دارند ولي دل آن‌ها مرده است، بسياري از مواقع جوامع مشغول امور متعارف هستند و تصور مي كنند حياتشان رسيدگي به مسائل جاري جامعه است اما پيشرفت‌هاي متعارف غايت اصلي آن هاست.

تحريم هاست كه به عنوان آخرين شگرد و سنگ اندازي جديد غربي‌ها در مقابل حركت ملت ايران است كه از اين رو رهبر معظم انقلاب فرمودند ما بايد اقتصاد مقاومتي و جهاد اقتصادي را پيش بگيريم.


* نگاه اسلام به جامعه يك نگاه سعادت محور است


رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه تصريح كرد: اين گونه جوامع از ارزشها غفلت دارند به سعادت نمي رسند در حالي كه نگاه اسلام به جامعه يك نگاه سعادت محور است كه شمول آن آباداني، پيشرفت و اعتلاي معنوي است.

لاريجاني با بيان اين كه انسان نبايد فقيرانه زندگي كند و فقير بودن ارزش نيست، اظهار داشت: همه انسان ها بايد تلاش كنند كه زندگي خوبي داشته باشند  و از طرف ديگر نيز بتوانند زندگي ديگران را نيز آباد كنند اما اگر موفق هم نشدند اين خجالت آور نيست.

وي در ادامه تصريح كرد: يك مسلمان بصير مي‌داند كه زندگي فقط خوش بودن و مرفه بودن نيست بلكه اين ارزش هاي معنوي است كه حركت به سمت سعادت را ممكن مي سازد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه انسان‌هاي موفق انسان‌هايي هستند كه ارزش‌ها را به صورت متوازن پيش مي‌برند، گفت: جامعه‌اي موفق است كه ارزش‌هاي مختلف به صورت متوازن در آن پيش برود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه هيچ خصوصيتي مثل مجاهدت انسان را منقلب نمي‌كند، ادامه داد: جهاد در روح انقلاب ايجاد مي‌كند و در زندگي فردي تحول آفرين است ضمن اين كه اولياء خداوند متعال نيز عنصر سعادت انسان ها را در عنصر جهادي مي‌دانستند .

لاريجاني با بيان اين كه بسيج از اين وجهه برخوردار است، گفت: دغدغه بسيج هميشه آن بوده كه با تمام هستي‌اش از آرمان‌هاي انقلاب دفاع كند.


*هدف بسيج دفاع از انقلاب است


رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه در دنيا نهادهاي مردمي زيادي تاسيس شده اند كه در جاي خود مي توانند مفيد باشند، اظهار داشت: بسيج يك نهاد مردمي از جنس NGO ها نيست بلكه هدف بزرگي دارد و هدف آن دفاع از انقلاب است كه در يك زمان ممكن است با حضور در جبهه هاي جنگ در اين راه جهاد كند و يك زمان ديگر با حضور در مناطق زلزله زده مي تواند وظيفه خود را انجام دهد.

وي با بيان اين كه بسيج يك دغدغه عام دارند كه اين دغدغه صيانت از انقلاب و ارزشهاي انقلاب است، گفت: از اين رو بسيج قابل مقايسه با نهادهاي مردمي ديگر نيست.


*بسيج هر اقدامي را در جهت پيشرفت اهداف انقلاب دنبال مي‌کند


وي با بيان اين كه بسيج با احزاب و گروههاي ديگر نيز متفاوت است، تصريح كرد: ممكن است 70 درصد يك ملت در كشوري عضو يك حزب باشند اما باز حزب غير از بسيج است چرا كه احزاب اهداف سياسي دارند و هدف آن ها دستيابي به مسندهاي قدرت است اما بسيج اين دغدغه را ندارد اما بسيج هر كاري را در جهت پيشرفت اهداف انقلاب دنبال مي‌كند لذا از اين رو با نهادهاي مردمي و احزاب متفاوت است، حال ما اين سرمايه بزرگ را در كشور خود داريم كه در ديگر جاهاي دنيا نظير ندارد.

وي در ادامه تصريح كرد: اهداف بسيج اهداف خرد نيست.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه به اقدامات غرب در مقابل نظام جمهوري اسلامي ايران اشاره و خاطر نشان کرد: اولين اقدام حركت غربي‌ها براي تخريب فرهنگ جمهوري اسلامي است كه رهبر معظم انقلاب نيز از آن بارها به عنوان تهاجم فرهنگي ياد كرده اند و موضوع ديگر تحريم هاست كه به عنوان آخرين شگرد و سنگ اندازي جديد غربي‌ها در مقابل حركت ملت ايران است كه از اين رو رهبر معظم انقلاب فرمودند ما بايد اقتصاد مقاومتي و جهاد اقتصادي را پيش بگيريم.

علي لاريجاني با بيان اين كه اين موضوعات القا كننده اين است كه ما در شرايطي قرار داريم كه بايد به عنوان يك وظيفه مجاهدانه به آن نگاه كنيم، گفت: داشتن روحيه مجاهدانه و آمادگي يك بحث است اما از طرف ديگر درست عمل كردن بحث ديگري است. تهاجم فرهنگي وظيفه مهم و قابل تمرکز بسياري از رسانه‌ها و دستگاههاي فرهنگي كشور است.
 
لاريجاني در ادامه تصريح كرد: تقويت باورهاي ديني، تعلق خاطر نسبت به اين مهم و عشق ورزي در مقابل آرمان‌هاي انقلاب از محورهاي اساسي مجاهدت است.


*اقتصاد مقاومتي تا مردمي نشود توفيق نخواهد داشت

 
رئيس مجلس با بيان اين كه انقلاب ما انقلاب بي نظيري بود كه دشمنان هم اكنون در مقابل آن صف آرايي كرده اند گفت: اين نشان مي‌دهد كه ما در يك مصافي قرار داريم كه بايد ساز و كارهاي جديدي براي آن پيدا كرد و يكي از اين سازو كارها اقتصاد مقاومتي و مردمي بودن آن است چرا كه اقتصاد مقاومتي تا مردمي نشود توفيق نخواهد داشت.

وي به تاکيدات مقام معظم رهبري نسبت به اين مهم اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه توجه خوبي نسبت به فرمايشات مقام معظم رهبير در اينباره نشده چراکه توليد داخلي ما هم چنان بر عهده دولت است لذا تا مردم نقشي در توليد احساس نكنند اقتصاد مقاومتي تحقق نخواهد يافت.


*ضرورت خود کفايي در محصولات استراتژيک

 
وي خودكفايي در محصولات استراتژيك را از جمله ديگر محورهاي اقتصاد مقاومتي دانست و افزود: تا كشوري در محصولات استراتژيك خود خودكفا نشود نمي تواند حضوري تاثير گذار در صحنه بين ‌المللي داشته باشد لذا بايد تمام نيروهاي خود را بسيج كنيم و در توليد محصولات استراتژيك روي پاي خود بايستيم.
 
وي با بيان اينكه بسيج مهمترين نيروي مردمي و وفادارترين نيروهاي انقلاب اسلامي است، گفت: ميليون‌ها نفر بسيجي مي توانند در سازندگي كشور نقش داشته باشند لذا بايد روي اين موضوع برنامه ريزي كرد.


*چرخه اقتصادي روستاها متوازن نيست
 

رئيس مجلس با بيان اين كه يكي از مشكلات كشور ما استمرار مهاجرت از روستاها به شهرهاست، گفت: اين مسئله حاشيه نشيني شهرها را زياد و خودكفايي را از بين مي برد و دليل آن نيز اين است كه چرخه اقتصادي روستاها نمي چرخد و اين چرخه متوازن نيست.


* مجلس آمادگي دارد در بودجه خود منابعي اختصاص دهد كه به گسترش توليد در كشور كمك كند

 
وي در ادامه به مشكل ديگر كشور اشاره كرد و گفت: تورم و اشتغال از ديگر مسائل مهم كشور است و در اينباره بايد نقدينگي‌ها را به سمت توليد برد تا معضل و تورم و بيكاري مرتفع گردد، لذا مجلس آمادگي دارد در بودجه خود منابعي اختصاص دهد كه به گسترش توليد در كشور كمك كند و بسيج نيز مي تواند در كنار ساير ماموريت هاي خود در اين امر كمك كننده باشد .
 
گفتني است : يادواره 12 هزار شهيد كارمند با شعار ايثار، اقتصاد مقاومتي و فرهنگ عاشورايي براي نخستين بار در آستانه هفته مبارك بسيج و فرا رسيدن ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان امام حسين (ع) به همت بسيج كارمندان كشور برگزار شد.
 
شايان ذكر است در اين يادواره نيز از كتاب استاندار آسماني استان گيلان( شهيد انصاري ) با حضور علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و سردار فضلي جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور رونمايي شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: لاریجانی ، مجلس ، یادواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار