یونس عالی پور اظهار داشت: فرش دستباف استان قم با وجود تولیدکنندگان باتجربه وقالیبافان ماهر دارای مزیت توان بالا در تولید زیباترین فرشهای دستباف وشناخته شده جهت عرض اندام در بازارهای جهانی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قم تصریح کرد: هم اکنون با توجه به حمایتهای انجام شده جهت اعتلای این صنعت، فرش دستباف قم بعنوان یک برند ملی شناخته شده است و جایگاه خود را در داخل و خارج از کشور به همت فعالان تولیدی و صادراتی فرش و برنامه ریزی های اتخاذ شده پیدا نموده است.
وی همچنین اذعان کرد: خوشبختانه اجرای قانون بیمه کامل قالیبافان وتحت پوشش قرار گرفتن10هزار نفر از شاغلین فرش استان ونیز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به قالیبافان در قالب حمایت از مشاغل خانگی از اقدامات موثر در این زمینه می باشد که دلگرمی تولید کنندگان هنرمند عرصه صنعت فرش را فراهم آورده وجاذبه ورود به این حرفه را بیش از پیش نموده است.
عالی پور افزود: انتظار می رود با وجود 20هزار تولید کننده فرش دستباف دراستان قم ، هم افزایی واحدهای تولیدی ودست اندرکاران فرش وادامه اینگونه حمایتها در سال تولید ملی حمایت از کار وسرمایه ایرانی شاهد افزایش بهره وری رونق در تولید وصادرات فرش دستباف باشیم./س
برچسب ها: قم ، برند ملی ، فرش قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.