فعال سعودي و عضو جمعيت "حسم" در صفحه شخصي خود در شبكه اجتماعي توييتر خواستار محاكمه شاهزاده محمد بن نايف، وزير كشور عربستان به اتهام شكنجه و نقض حقوق بشر و نيز بركناري او از وزارت كشور شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از القدس العربي، الحامد گفت: حكمرانان عربستان از هيأت روحانيون بلندپايه اين كشور براي گمراه كردن و فريب مردم سود مي جويند.

وي با اشاره به اختلافات افراد خاندان آل سعود افزود: شماري از شاهزادگان عربستان به عنوان راه حل ميانه، خواهان تشكيل نظام سلطنت مشروطه به عنوان جايگزين رژيم كنوني هستند.

الحامد با اشاره به اينكه قوه قضائيه عربستان، عامل ترويج خشونت و تندروي در اين كشور است، خواهان محاكمه رؤساي اين قوه و وزيران دادگستري دولت كنوني و دولت هاي پيشين عربستان به اتهام دست داشتن در اقدامات تروريستي و افراط گرايانه شد.

به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه القدس العربي چاپ لندن، اين فعال عربستاني تأكيد كرد: ما با انجام محاكمه هاي محرمانه مخالفيم؛ وزير كشور بايد از دخالت در قوه قضائيه دست بردارد و با توجه به بي اعتبار بودن محاكمه زندانيان سياسي در گذشته، بازداشت شدگان نيز بايد بار ديگر عادلانه محاكمه شوند و زندانيان هر چه زودتر آزاد شده و يا بطور علني محاكمه شوند.

وي  درباره وزير كشور گفت: او مزدوري است كه واقعيتها را وارونه جلوه مي دهد و فردي مستبد است كه موجب رعب و وحشت شهروندان عربستاني شده است.

دادگاهي در عربستان روز شنبه گذشته دو فعال سعودي را به اتهام دعوت براي برگزاري تظاهرات و تحريك براي ضديت با رژيم و اخلال در امنيت محاكمه كرد.

گفتني است دادگاه منطقه اي رياض، قرار است شنبه دو هفته بعد ، عبدالله بن حامد بن علي الحامد و محمد بن فهد بن مفلح القحطاني را به اتهام تحريك عليه رژيم ، رواج هرج و مرج، فساد و اخلال در امنيت و دعوت براي شركت در تظاهرات در ميادين عمومي محاكمه كند. 

برچسب ها: عربستان ، وزیر ، کشور ، محاکمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار