سردار نقدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تحريم اقتصادي را غنیمت مي‌شمريم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ملت ایران از ابتدای انقلاب تا کنون تمام تحریم‌ها و تهدیدات را به فرصت و يك قدرت تبدیل کرده و این امر در عرصه‌های دفاعی، سیاسی، فرهنگی‌مشهود است. امروز هم در میدان اقتصاد وارد شده و همانطور که تاکنون با صلابت سیاسی ایستادگی کرده و تزلزلی به خود راه نداده‌ايم، تحريم اقتصادي را براي شکل دادن اقتصاد بدون نفت غنیمت مي‌شمريم.

سردار محمدرضا نقدی در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، در خصوص ارزيابي خود از اختلافات سران قوا اظهار داشت: خوشبختانه پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص، سران هر سه قوه در بیانیه‌هایی موضع صریح خود را هم‌راستا با خواست ایشان اعلام کردند.

وی با تاكيد بر اين نكته كه پس از این بیانیه‌ها، رفتار ناقضانه‌ای در اعلام وفاداری‌شان مشاهده نشد، اظهار داشت: برخی مطالبی که روال قانونی خود را طی می‌کنند، نباید به حساب اختلاف گذاشته شوند.

سردار نقدي یادآور شد: این مسائل نباید به عنوان اختلاف در رسانه‌ها انعکاس یابد و خود سران قوا نباید مسائل عادي را به عنوان اختلاف به شمار آورند، برای مثال وقتی برنامه بودجه سال 92 به مجلس ارائه می‌شود، نمی‌توان انتظار داشت که همه موافقت کنند و طبعا این طرح، موافقت‌ها و مخالفت‌هایی در پی خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: مسائل این‌چنینی را در رسانه‌ها به صورت یک اختلاف، نمایان نکنیم، چون تضارب آرا باید با طی روند عادی صورت گیرد تا مسائل روشن شود و این مسئله که از هر مقام و مسئولی در کشور سوال شود یک روند طبيعي است.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: اگر در رسانه‌ها به عنوان یک اختلاف به این مسائل دامن نزنیم و مسئولان هم ادبیات‌شان را وارد حوزه اختلاف نکنند و به عنوان مسائل کاری از آن یاد کنند، اشکالی بوجود نخواهد آمد.

وی همچنین در خصوص اعمال تحریم‌ها علیه ایران یادآور شد: ملت ایران از ابتدای انقلاب تا کنون تمام تحریم‌ها و تهدیدات را به فرصت و يك قدرت تبدیل کرده و این امر در عرصه‌های دفاعی، سیاسی، فرهنگی‌مشهود است. امروز هم در میدان اقتصاد وارد شده و همانطور که تاکنون با صلابت سیاسی ایستادگی کرده و تزلزلی به خود راه نداده‌ايم، تحريم اقتصادي را براي شکل دادن اقتصاد بدون نفت غنیمت مي‌شمريم.

سردار نقدی اظهار داشت: اگر به حال خودمان بودیم، این مسئله به زودی صورت نمی‌گرفت و تحت همین فشارها است که می‌توانیم به اقتصاد بدون وابستگی به دلار دست یابیم؛ در این نقطه است که می‌توانیم معاهده ورتون وتس برای محوریت دلار در جهان را بشکنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین در پاسخ به ادعای غرب مبنی بر حضور سپاه و بسیج در سوریه تصریح کرد: مردم سوریه نیازی به حضور سپاه و بسیج ندارند. غرب تصور می‌کند که ما در آنجا حضور داريم، این در حالی است که مردم سوریه از بسیج الهام گرفته‌اند و نیروهای مردمی براي مقايله با تروريست‌ها مسلح شده‌اند؛ این نوع حضور مردمي و الهام‌گیری ملت سوريه از بسیج، تصور غلط حضور نیروهای بسیجی ایران در سوريه را به وجود آورده است.

سردار نقدی همچنین درباره خصوصیات رفتاری شهید تهرانی‌مقدم گفت: این شهید بزرگوار همیشه چند گام جلوتر از زمان بود و هیچ‌گاه تسلیم شرایط نمی‌شد. مهمترین نکته‌ای که در وجود ایشان مشهود بود ذوب در ولایت بود و من هیچ موقع از شهید تهرانی‌مقدم، نام مقدس امام خامنه‌ای(مدظله) را بدون حضرت نشنیدم؛ همیشه عاشقانه از ایشان صحبت و اطاعت می‌کرد و نتیجه آن برکاتی چون نیروی هوافضای سپاه در شرایط تحریم، تهدید و فشار بود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار