شماری از مردم اسپانیا، علیه سیاستهای ریاضتی و همچنین مصادره خانه ها تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ تظاهرکنندگان به منظور نشان دادن اعتراض، در برابر مقر حزب حاکم در مادرید اسپانیا تجمع كردند.
اين اعتراض به دنبال قانون مصوب دولت صورت گرفته كه در طي آن به مسئولان اجازه می دهد تا به زور خانه های کسانی را که اقساط وام خانه شان عقب افتاده را مصادره و ساكنان را از خانه شان بیرون بیندازند.
یک زن معترض گفت؛ این شرایط اصلا قابل تحمل نیست. آنها روزانه 500 خانواده را از خانه هايشان بیرون می اندازند، حتی طوفان هم این تعداد خانواده را بیخانمان نمی کند.
یک شهروند سیاهپوست نيز ادامه داد؛ ما به دولت رای داده ایم تا به مشکلات ما رسیدگی و آنها را حل کند، اما اين ارگان تاكنون فقط از بانکها حمایت کرده است.
آنها از پول مالیات مردم نجات پیدا کرده اند، اما همین بانکها مردم را نابود می کنند و به فكر رفاه حال آنها نيستند.
از سال 2008 تا کنون، خانه حدود 400 هزار نفر در اسپانیا مصادره شده است. دو روز پیش نیز یک زن 53 ساله به علت اینکه بانک می خواست او را از خانه اش بیرون کند، خودکشی کرد.
بیکاری و بیخانمانی در بسیاری از خانواده های اسپانیا، آنها را در شرایط بحراني قرار داده است. در سراسر کشور مردم از طرحهای ریاضت اقتصادی دولت خشمگین هستند.
ماریانا راخوی نخست وزیر اسپانیا، در اين زمينه تلاش می کند تا کسری بودجه و بیکاری را در این کشور که یکی از بالاترین رقمها را در اتحادیه اروپا دارد کم کند.
برچسب ها: ریاضت ، اقتصادی ، اسپانیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار