منابع خبري از آغاز محاكمه 4 تن از فرماندهان سابق ارتش رژيم صهيونيستي در دادگاه شهر استانبول تركيه، در رابطه با حمله به كشتي بشردوستانه به غزه در سال 2010 خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس پرس؛ در اين دادگاه به اتهامات گابي اشكنازي رئيس سابق ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي و دو فرمانده ديگر به نامهاي آليعازر الفرد ماروم وافيشاي ليوي به همراه رئيس سابق دستگاه اطلاعاتي اين رژيم به نام عاموس يادلين به طور غيابي رسيدگي مي شود.
اين 4 تن از سوي دادستان كل تركيه، به دست داشتن در حمله به كشتي مرمره در سال 2010 كه حامل كمك هاي بشردوستانه به ساكنان نوار غزه بوده، متهم و برخي از اين افراد به گذراندن زندان ابد محكوم شدند.
همزمان با آغاز اين محاكمه، صدها تن از مردم تركيه با تجمع در مقابل دادگاه شهر استانبول، با شعارهايي برضد رژيم صهيونيستي، خواستار رسيدگي دقيق به اتهامات مسئولان سابق اسرائيل شدند.
درهمين حال، حسين اوريچ رئيس موسسه كمك هاي اسلامي تركيه كه نهادي غير دولتي بشمار مي رود، با بيان اينكه احتمال محاكمه افراد ديگري به غير از اين چهارتن وجود دارد، از پيگيري پرونده حمله به كشتي مرمره از سوي صهيونيست ها سخن گفت.
گفتني است؛ نيروهاي رژيم صهيونيستي در سال 2010 ميلادي، با حمله به كشتي مرمره وابسته به ناوگان دريايي تركيه، چندتن از فعالان سياسي اين كشور را كشته و زخمي كردند.
برچسب ها: کشتی ، مرمره ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار