خودرو های سبک دیزلی به جاده های کشور می آیند اگر گازوئیل یورو 4 تامین و توزیع سراسری شود.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودرو سازان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در رابطه با تولید خودرو های سبک دیزلی گفت : اقدامات اولیه در جهت تولید خودرو های دیزلی توسط خودرو سازان داخلی صورت گرفته به طوری که طی سال های گذشته میزان قابل توجهی پژو 206 دیزلی با هدف صادرات در ایران خودرو تولید می شده است .

وی ورود خودرو های سبک دیزلی به جاده های کشور را منوط به تامین و توزیع سراسری گازوئیل یورو 4 در کشور دانست و افزود : تا دستیابی به استاندارد سوخت به میزان قابل قبول مجوز تولید این گروه خودرو ها از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست برای بهره برداری در داخل کشور اعطا نخواهد شد .

وی ادامه داد : مصرف گازوئیل نامرغوب در خودرو سبب تخریب موتور می شود که این امر به نفع تولید کنندگان و مصرف کنندگان نخواهد بود .

وی خاطر نشان کرد : تولید خودروهای سبک دیزلی همچون خودرو های گازسوز براساس نیاز بازار خواهد بود .

***تولید خودرو دیزلی در گرو بروز رسانی پالایشگاه است

 

دبیر انجمن خودرو سازان در پاسخ به این سوال که آیا خودروهای دیزلی به سرنوشت خودرو های گاز سوز دچار خواهند شد گفت : توانمندی تولید خودرو های سبک دیزلی نظیر خودروهای گاز سوز در کشور وجود دارد اما نبود زیر ساخت های لازم در تامین سوخت عامل بروز برخی مشکلات بوده است .

وی افزود : نبود زیر ساخت ها سبب کاهش تقاضا در بازار شده و در نهایت منجر به کاهش تولید اخیر خودروهای گاز سوز شده است .

وی ادامه داد : با فراهم شدن زیر ساخت ها ، در زمینه تولید انبوه این گروه خودروها متناسب با نیاز بازار اقدام خواهد شد .

نعمت بخش با اشاره به خودکفایی در صنعت نفت گفت : به دلیل عدم تامین بودجه لازم روند بازسازی پالایشگاه ها و تولید سوخت با استاندارد یورو 4 با تاخیر مواجه شده ، به طوری که تا به امروز امکان تولید بنزین و گازوئیل به روز فراهم نشده است .

گفتنی است ، در حال حاضر ميزان سولفور موجود در گازوئيل توليد شده در پالايشگاه هاي داخلي حدود 7000 ppm است که این میزان بنابر استاندارد یورو 4 بایستی به میزان 50 ppm کاهش یابد که به دلیل عدم بازسازی کامل پالایشگاه ها این امر تا به امروز تحقق نیافته است ./عب

برچسب ها: خودرو ، سوخت ، دیزل ، پژو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار