آیت الله سیدابراهیم رئیسی در نشستی با قضات استان گلستان در گرگان با اعلام این خبر گفت : بر اساس یک برنامه 5 ساله که از سال 90 آغاز شده است سالانه 8200 نفر قاضی وارد محاکم کشور می شوند.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران  گرگان؛ 

وی افزود: ورود این قضات در حوزه های قضایی به گونه ای صورت می گیرد که بخشی از مشکل تراکم پرونده ها در محاکم را تعدیل کنند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که بخشی از بار وارد بر قضات در محاکم کاسته شود و فضای با نشاطی برای همکاران قضایی ایجاد شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه قاضی گفت : در بیان اهمیت جایگاه قضاوت همین بس که اجرای احکام خدا در دستان قضات است.

وی تصریح کرد : این لطف الهی است که بتوانیم فصل خصومت کنیم و در جامعه برای کسانی که دل در گرو قانون و شرع دارند امید ایجاد کنیم.

وی از قضات خواست در مسیر کار از هیچ حرف و حدیثی نهراسند و تلاش کنند در اجرای احکام الهی بدون تاثیرپذیری از دیگران و بی حب و بغض عمل کنند.

آیت الله رئیسی با اشاره به پیچیدگی روزافزون جرائم و پرونده های وارد شده از قضات خواست : برای رسیدگی به این پرونده ها علاوه بر به روز کردن آموخته ها و دانش حقوقی خود ، از خدا و اولیا برای قضاوت صحیح و درست مدد بگیرند.

وی در ادامه سخنان خود بر اتقان آرای صادر شده در محاکم تاکید کرد و گفت : اگر رسیدگی به پرونده و آرای صادر شده در محاکم اتقان داشته باشد از اطاله ی دادرسی در محاکم کاسته می شود.

وی جریان ارگانیک جامعه را حرکت به سمت عدالت عنوان و تصریح کرد: بر اساس این جریان ، آهنگ ِ نظام نیز باید آهنگ اجرای عدالت باشد و حتی اگر یک پرونده هم بر خلاف این جریان درست رسیدگی نشود ، اعتماد مردم را به مرور از دست خواهیم داد.

وی با بیان این که در جامعه دینی مهم ترین مولفه قدرت ملی ، " مردم " هستند افزود : هر چه دل مردم نسبت به کارآمدی نظام بیشتر شود به همان میزان ، اقتدار نظام نیز بیشتر می شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی برای شرکت در مراسم لبیک یا رسول الله به گرگان سفر کرده است./س

برچسب ها: قاضی ، گلستان ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.