سومین سمپوزیوم بیمارستان های الکترونیک و تله مديسین با محوریت هوش بیمارستانی امروز 24 آبان با حضور دکتر لاریجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در سومین سمپوزیوم بیمارستان های الکترونیک و تله مدیسین گفت: دانشگاه علوم پزشکی وظیفه خود می داند در گسترش سامانه های مجازی تلاش زیادی انجام می دهد.

وی اذعان داشت: یکی از بزرگترین شبکه های سازمان مجازی در دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که تمام فرآیندهای اداری در این سازمان انجام می شود که 25 هزار کاربر از آن استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: کلیه بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی که 26 بیمارستان است و بیش از 100 مرکز تحقیقاتی و 15 دانشکده به این سازمان مجازی متصل هستند.

وی افزود: خوشبختانه چند سالی است که بحث کاغذ در مجموعه دانشگاه برای مکاتبات متداول حذف شده و از طریق سامانه مجازی صورت میگیرد و در حدود 10 میلیون فایل در مجموعه دانشگاه راند می شود که در 24 ساعت حدودا 12 هزار حکم پرسنلی در دانشگاه صادر می شود.

لاریجانی عنوان کرد: در زمینه زیر ساخت های تله مدیسین و بیمارستان های الکترونیک به شبکه ملی سلامت شمس متصل هستیم و سامانه مدیریت آنلاین تخت های بیمارستانی قابل دسترسی است و بسیاری از بیمارستان ها برای این منظور تجهیز شده اند.

وی ادامه داد: اتوماسین روابط اساتید و دانشجویان از طریق سامانه مجازی صورت میگیرد و تمام ارزشیابی اساتید در سیستم شعاع به صورت الکترونیک انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: دانشکده مجازی نیز در حال آماده شدن است که در کل کشور راه اندازی شود و رشته های تخصصی جدید از طریق این دانشگاه ارائه می شود.

وی یاد آور شد: سامانه مجازی تحت عنوان راند مجازی راه اندازی شده که برای پزشکان مفید است و پزشکان می توانند کیس مشکل را در این سامانه ارائه دهند و از نظرات همکاران خود بهره مند شوند.

لاریجانی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی تقریبا ثبت نام به صورت آنلاین است بیان کرد که در زمینه پژوهش 52 نشریه علمی چاپ شده و کتابخانه مجازی دانشگاه از بزرگترین کتابخانه های علمی دانشگاه است.

وی در ادامه گفت: ثبت اختراعات به طور جدی به سمت الکترونیکی شدن می رود و مجوز مرکز رشد فناوری اطلاعات گرفته شده است، همچنین سامانه مدیریت اطلاعات دارد و نیز به صورت الکترونیکی فعالیت می کند.

وی افزود: سامانه پرونده الکترونیک تحت عنوان سپاس نیز راه اندازی شده که 110 بیمارستان به آن متصل هستند و بیش از 350 پروند الکترونیک در حوزه دانشگاه در آن قابل دسترس هستند و اطلاعات زیادی از پرونده ها در آن قابل جستجو می باشد.

لاریجانی در پایان با اشاره به این که دانشگاه علوم با این بستر وسیع می تواند قطب دانش کشور باشد خاطر نشان کرد: امیدواریم با این زیرساخت ها مراکز مختلف از طریق این شبکه ها با یکدیگر تعامل داشته و بحث فناوری ها توسعه پیدا کند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.