فرماندار قصرشیرین گفت: صادرات كالا به مقصد شهرهای حكومت مركزی عراق از مرز رسمی پرویزخان كه از روز شنبه هفته جاری با تصمیم مسوولان این كشور متوقف شده بود، از امروز مجددا از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

'حسین پروین' افزود: مسوولان حكومت مركزی عراق در این ایام از ورود كامیون های حامل محموله های صادراتی ایران به مقصد شهرهای مركزی و جنوبی این كشور از طریق خاك اقلیم كردستان جلوگیری كردند.

وی تاكید كرد: با رایزنی هایی كه مقامات اقلیم كردستان عراق با حكومت مركزی این كشور بعمل آوردند این ممنوعیت از صبح امروز لغو شد و اینك محموله های صادراتی كه مقصدشان جنوب عراق است نیز از مرز رسمی پرویزخان اجازه ورود به خاك این كشور را پیدا كرده اند.

پروین اظهار كرد: روزانه بطور میانگین محموله صادراتی 800 كامیون ایرانی از مرز رسمی پرویزخان پس از تخلیه در كامیون های عراقی به شهرهای مختف اقلیم كردستان و حكومت مركزی عراق صادر می شد كه مقصد حدود نیمی از این كامیون ها شهرهای مركزی و جنوبی این كشور بود.

وی خاطر نشان كرد: بدنبال اعلام ممنوعیت انتقال كالاهای ایرانی به محدوده حكومت مركزی عراق (5 روز) شمار زیادی از كامیون های حامل محموله های صادراتی كشورمان در مرز رسمی پرویزخان متوقف شده و در انتظار لغو این تصمیم بودند.

فرماندار قصرشیرین گفت: هم اكنون صادرات كالا بدون هیچ مشكلی از مرز پرویزخان به همه شهرهای اقلیم كردستان و حكومت مركزی عراق انجام می شود و كامیون های ایرانی یكی پس از دیگری در حال تخلیه كالا و كامیون های عراقی نیز در حال بارگیری محموله ها به مقصد شهرهای مورد نظر هستند.

قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه با بیش از 186 كیلومتر مرز مشترك با كشور عراق دارای دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی است كه مرز پرویزخان هم مرز با اكراد اقلیم كردستان و مرز خسروی هم مرز با اعراب حكومت مركزی عراق است./س


برچسب ها: کرمانشاه ، مرز ، قصرشیرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.