معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان با بیان اینکه موقوفات باید با نیازهای روز جامعه مطابقت داشته باشد، اضافه کرد: از آنجایی که انسان به طور فطری میل به جاودانه شدن دارد، وقف از جمله ابزارهایی است که می تواند پاسخ گوی این نیاز فطری بشر باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، مرادیانی گفت: در دین مبین اسلام بر وقف کردن تاکید زیادی شده است و با اشاره به اینکه ترویج این سنت حسنه یکی از راه های ترویج شعائر اسلامی است و عمل به نیت واقفان وظایف مهم مسئولان اوقاف است که باید به نحو احسن انجام دهند.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان با بیان اینکه موقوفات باید با نیازهای روز جامعه مطابقت داشته باشد، افزود: از آنجایی که انسان به طور فطری میل به جاودانه شدن دارد، وقف از جمله ابزارهایی است که می تواند پاسخ گوی این نیاز فطری بشر باشد.

مرادیانی بیان کرد: اعلام اینکه همچنین وقف در قبل از اسلام نیز وجود داشته است و ساخت خانه کعبه توسط حضرت ابراهیم به عنوان مامنی برای کل مسمانان جهان اولین وقف در اسلام بوده همچنین پدر حضرت مریم ایشان را در راه پرستش خدا وقف کرد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار کردستان از مدیریت در اوقاف و امور خیریه کردستان به عنوان مسئولین بسیار خطیر و سنگین نام برد و ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر در استان کردستان شاهد اقدامات خیرخواهانه هستیم.
مرادیانی با بیان اینکه متاسفانه هم اکنون در استان مردم کمتر به سمت وقف اموال تمایل دارند، خاطرنشان کرد: باید وقف در جامعه ترویج شده و در راستای آسیب شناسی های این بخش گام های موثری برداریم.

وی در پایان یادآور شد: باید طوری از این موقوفات در استان استفاده کنیم که مانعی دیگر برای کارهای خیر در استان شود.

برچسب ها: موقوفات ، جامعه ، نیازمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.