وي با بيان اينکه مطالعات و مقالات تخصصي در حوزه برند در گردشگري طي يک دهه اخير بيشتر مشاهده مي شود خاطر نشان کرد : بحث رقابت مقاصد در برند گردشگري بيشتر مورد توجه قرار مي گيرد به طوريکه با به وجود آمدن اين مقاصد ، اصول بازاريابي ايجاد مي کند و به دنبال کسب مزيت ها براي پيروزي در رقابت تلاش صورت مي گيرد.
رئيس کميته علمي سومين سمينار و جشنواره برند در گردشگري با بيان اينکه برند يکي از اين مزيت ها است گفت : ترجمه برند به عنوان نام و نشان مناسبي است به طوري که در صنايع و محصولات ، برند محصول مورد اشاره قرار مي گيرد در گردشگري کمتر به برند محصول و بيشتر به برند مقاصد توجه مي شود .
وي افزود : اولين تصويري که در ذهن گردشگر نقش ميبندد مقصد است و کمتر پيش ميآيد هتل، رستوران و ديگر محصولات جزيي در ذهن گردشگران تداعي شود.
وي با اشاره به اينکه گردشگري طي دولتهاي نهم و دهم در مسير توسعه و پيشرفت قرار گرفته است خاطر نشان کرد : تشکيل شوراي عالي گردشگري از نکات بارز در زمينه توسعه گردشگري است .
ايماني خوشخو بيان اينکه عناصر ساخت برند گردشگري کشور در مقصد موجود است گفت: عناصري مانند معماري، ميراث، زبان، مردم، اسطورهها، افسانهها و تاريخ، سياست، فرهنگ، ارزشها و مذهب مولفههايي هستند که ما در ساخت برند و طراحي ميتوانيم از آن استفاده کنيم که تمامي عناصر در ايران سابقه ديرينه دارد.
وي افزود : تنها وظيفه ما مهندسي برند و به عبارتي چيدن اجزاي پازل عناصر ساخت برند است که ماحصل آن برند گردشگري ايران خواهد بود .
وي ادامه داد : اين وظيفه بر عهده يک دستگاه دولتي و يا بخش خصوصي نيست بلکه همکاري و هماهنگي تمامي دستگاههاي مربوطه را طلب ميکند.
رئيس کميته علمي سومين سمينار و جشنواره برند در گردشگري اظهار داشت:تحريم و محدوديتها فرصت جديدي براي گردشگري کشورمان به وجود آورده است که بهره برداري از اين فرصت توسط بخش خصوصي با حمايت بخش دولتي ضروري است.