سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه امنیتی کردن فضای حاکم در بحرین نه تنها مشکلات را حل نمی کند بلکه وضع را پیچیده تر خواهد کرد، گفت: جرای اصلاحات واقعی و استمرار آن بر اساس مطالبات مردمی و انجام اقدامات اعتماد ساز می تواند فضای لازم برای گفت و گو و حل مشکل را فراهم کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت امور خارجه؛ رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: امنیتی کردن فضای حاکم در بحرین نه تنها مشکلات را حل نمی کند بلکه وضع را پیچیده تر خواهد کرد .

وی  افزود: جمهوری اسلامی ایران براین موضع تاکید دارد که اقدامات خشونت آمیز و انفجارهای اخیر، حضور نیروهای نظامی خارجی، سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز و امنیتی کردن فضای حاکم در بحرین نه تنها مشکلات را حل نمی کند بلکه وضع را پیچیده تر می کند.

مهمان پرست ادامه داد: تاکنون شاهد تاکید مردم و گروه های مختلف بحرینی بر اتخاذ و استمرار شیوه مسالمت آمیز در مطالباتشان هستیم و سند منتشره از سوی گروه های مختلف بحرینی در زمینه مخالفت با خشونت هم نشان دیگری در همین راستا بوده و از آن استقبال می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: مشکلات بحرین به راه حل سیاسی براساس گفت و گوی عادلانه و با حضور طیف های مختلف مردم بحرین نیاز دارد و اجرای اصلاحات واقعی و استمرار آن بر اساس مطالبات مردمی و انجام اقدامات اعتماد ساز می تواند فضای لازم برای گفت و گو و حل مشکل را فراهم کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار