سمنان/

اولین همایش موتورهای درون سور در دانشگاه سمنان آغاز به کار کرد

اولین همایش ملی موتورهای درون سوز از امروز با حضورمدیر عامل شرکت ایران خودرو / کارشناسان و پژوهشگران در دانشگاه سمنان آغاز به کار کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تولید خودرو در این همایش طراحی موتورهایی با مصرف سوخت کمتر را از برنامه های این شرکت اعلام کرد و گفت : کاهش سوخت موتورها از 5/6 لیتر در هر 100 کیلومتر از برنامه های این شرکت است که باید تا سال 95 محقق شود .

جواد نجم الدین افزود : در همین راستا مصرف سوخت خودروها در سال 92 باید به 1/7، سال 93 هفت لیتر ، سال 94 به 8/6 و سال 95 به 5/6 لیتر در هر 100 کیلومتر برسد..

وی به استفاده از یک سبد سوختی در تولید خودرو اشاره کرد و گفت: بر اساس سیاست امنیت انرژی در کشور شرکتهای خودرو ساز استفاده از تنوع سوخت را در برنامه قرار دادند و با همین برنامه توانستند در گام اول سیاست های تحریمی دشمنان در مورد بنزین را که برای ایران طراحی کرده بودند خنثی کنند..

وی با بیان اینکه بیش از 49 درصد از خودروها با استفاده از سوخت گاز تولید می شوند افزود : در حال حاضر 70 درصد سوخت خودروها بنزین و 30 درصد سی ان جی است که در برنامه داریم که در اینده 60 درصد بنزینی، 20 درصد گاز، 10 درصد دیزل و 10 درصد هیبریدی شود.

وی افزایش قدرت حجمی موتورها را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: طراحی موتور با سوخت دیزل در مرکز تحقیقات در دست اقدام است و در نظر است اولین خودروی دیزلی با برند ایرانی را ارائه کنیم.

مدیرعامل ایران خودرو بر نقش اینگونه همایش ها در ایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: باید دست آوردهای علمی به فناوری تبدیل شود و با ایجاد مرکز تحقیقات در ایران خودرو و ارتباط این گروه با دانشگاه در این راه گام های گسترده ای برداشته شده است .

میر سلیمی رئیس این همایش هم گفت : امیدواریم دانشگاه سمنان الگویی برای سایر دانشگاهها در برگزاری اینگونه همایش ها در دانشگاههای کشور باشد .

محمد همتیان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی هم در این همایش گفت : دانشگاه سمنان نقش مهمی در توسعه استان دارد و برگزاری این همایش می تواند در تحقق شعار ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه نقش مهمی داشته باشد .

دبیر اجرایی این همایش گفت : افزایش فعالیت های علمی و پژوهشی و برقراری همکاری بین صنعت و دانشگاه، بررسی چالش ها و مشکلات این بخش، آشنایی با فناوری ها نوین و بررسی آینده فناوری های مرتبط با زمینه های موتور، آموزش نیروهای فعال در صنعت موتور و قوای محرکه، ارتباط متخصصان داخلی با یکدیگر برای آشنایی با توانمندیها و ارتقاء سطح علمی مرکز تحقیقات موتور را از اهداف برگزاری این همایش دو روزه است

مجتبی بیگلری افزود : ارائه آخرین دستاوردهای علمی و فنی در زمینه موتورهای درونسوز توسط پژوهش گران و قطعه سازان در صنعت موتور، محور این همایش است.

بیگلری افزود: در مجموع 70 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که با هیات داوران 44 مقاله را برای طرح در این همایش پذیرفته شده است ..

از این تعداد 30 مقاله به صورت سخنرانی و 14 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.

ارائه سخنرانی های کلیدی توسط دست اندرکاران صنعت خودرو، کارگاههای آموزشی و میزگردهای تخصصی از برنامه های این همایش است ./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.