نمايندگان كشورهاي عرب در سازمان ملل متحد، از شوراي امنيت خواستند حمله وحشيانه رژيم صهيونيستي به غزه را به شدت محكوم كند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛"دفع الله علي عثمان" نماينده سودان در سازمان ملل و رئيس دوره اي گروه كشورهاي عربي در اين سازمان گفت: كشورهاي عرب از شوراي امنيت خواستند، با محكوم كردن اين حمله وحشيانه، بيانيه اي قاطع در جهت درخواست توقف عمليات خصمانه اسرائيل ضد غزه صادر كند.  خبرگزاري فرانسه به نقل از منابع ديپلماتيك اعلام كرد كه شوراي امنيت چهارشنبه شب به درخواست مصر، جلسه اي فوق العاده براي بررسي حمله اسرائيل به غزه تشكيل داد.

 سوزان رايس نماينده آمريكا در سازمان ملل، حمايت خود را از تجاوز رژيم صهيونيستي به غزه اعلام كرد و آن را " حق اسرائيل در دفاع از خود در برابر حملات حماس " خواند.

در اين ميان مصر در اعتراض به نقض توافقنامه آتش بس و حمله اسرائيل به غزه، سفير خود را از تل آويو فراخواند و همچنين با فراخواني سفير رژيم صهيونيستي در قاهره، مراتب اعتراض خود را در قبال اين تجاوز اعلام كرد.

" احمد بن حلي " معاون دبيركل اتحاديه عرب نيز اعلام كرد كه اين اتحاديه، روز شنبه، به منظور رسيدگي به تحولات غزه، به درخواست فلسطين و مصر جلسه فوق العاده برگزار خواهد كرد.

در اين ميان " بان كي مون " دبيركل سازمان ملل در تماس تلفني با " بنيامين نتانياهو " نخست وزير رژيم صهيونيستي از " حجم گسترده موشك هاي شليك شده از غزه به اسرائيل " ابراز نگراني كرد ! و شليك موشك از غزه به اسرائيل را به شدت محكوم كرد ! و در عين حال ابراز اميدواري كرد كه اسرائيل در واكنش به شليك اين موشك ها محدودتر عمل كند تا از زياد شدن شمار قربانيان غيرنظامي جلوگيري شود. 
برچسب ها: غزه ، صهیونیست ، عربی ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار