موضوع شناسایی حق ایران برای غنی‌سازی، فقط یکی از موضوعات مذاکرات پیش رو خواهد بود. البته من نمی‌توانم قبول کنم که این موضوع نقطه آغازین باشد. به نظر من این یکی از مواردی که در برنامه قرار دارد و ما بهتر است به طور جدی روی آن کار کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، معاون وزیر امور خارجه روسیه، سرگئی ریابکوف از سرگیری هر چه سریع‌تر مذاکرات ایران و گروه ۵+۱ را خواستار شده است.

ریابکوف روز چهارشنبه (۲۴ آبان) در گفت‌وگویی که پس از دیدار با سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در تهران انجام داد اظهار داشت، روسیه از «ازسرگیری هر چه سریع‌تر مذاکرات» میان ایران و ۵ قدرت گروه ۵+۱ شامل انگلستان، چین، روسیه، امریکا و آلمان، استقبال می‌کند.

این مقام روسی افزود، که مذاکرات ترجیحا باید «در صورت موافقت همه، پیش از پایان سال میلادی» انجام شود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه برای دیدار با جلیل و تبادل نظر درباره مذاکرات بر سر برنامه انرژی هسته‌ای ایران، روز چهارشنبه وارد تهران شد.

ریابکوف تصریح کرد که موضوع شناسایی حق ایران برای غنی‌سازی، فقط یکی از موضوعات مذاکرات پیش رو خواهد بود.

وی افزود، البته من نمی‌توانم قبول کنم که این موضوع نقطه آغازین باشد. به نظر من این یکی از مواردی که در برنامه قرار دارد و ما بهتر است به طور جدی روی آن کار کنیم.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به ابزارهای مجازاتی که کشورهای غربی علیه برنامه انرژی هسته‌ای ایران به‌کار گرفته‌اند، اظهار داشت، ما به تحریمهای یک‌جانبه اعتقادی نداریم.

این مقام روسی خاطرنشان کرد، استدلال‌در پس تحریم‌ها، آن گونه که ما می‌شنویم، این است که روند مذاکرات را تسهیل می‌کند، اما ما این گونه فکر نمی‌کنیم.

ریباکوف تصریح کرد، نظر ما بر این است که تحریم‌ها فقط وضعیت اجتماعی و اقتصادی را وخیم می‌کند که بسیار غلط است. نمی‌توانیم چنین چیزی را بپذیریم.

امریکا، اسرائیل و برخی هم‌پیمانان آن‌ها ایران را به سوق دادن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود به سوی اهداف نظامی متهم می‌کنند.

ایران هم‌واره این اتهامات را رد کرده و گفته است که به‌عنوان امضاکننده معاهده منع تولید سلاح‌های هسته‌ای، ان پی تی و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق دست‌یابی و توسعه فن‌آوری اتمی برای مقاصد صلح‌آمیز را داراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار