دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) گفت: رژیم صهیونیستی 4 جنگ را به طور مستمر عليه حزب الله شروع کرده است که البته در همه جنگ‌ها نيز شکست خورده و مفتحضانه از لبنان خارج شده است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمين محمد حسن اختري، دبير کل مجمع جهاني اهل بيت (ع) پيش از  خطبه هاي نماز جمعه تهران با اشاره به نقش بسيار مهم و عظيم عاشورا در طول تاريخ اسلام اظهارداشت: عاشورا نقش بسياربزرگي در حرکت و همچنين در بصيرت و بيداري اسلامي مسلمانان داشته است که  امروز مسلمانان بايد از داستان و فاجعه اي که در سال 61 هجرت به دست جنايتکاران و ستمگران تاريخ اتفاق افتاد درس عبرت بگيرند.

وي ادامه داد: جنايتي که نسبت به پيامبر بزرگوار اسلام، امام شيعيان و بزرگ مسلمانان اباعبدالله حسين و يارانش اتفاق افتاده است اين واقعه و حادثه تاثيري به سزايي در پيشبرد اسلام و شريعت اسلام  خواهد داشت.

اختري در ادامه افزود: امروز اگر مسلمانان براي امام حسين (ع) عزاداري مي‌کنند در حقیقت به دنبال زنده نگه‌داشتن عاشورا و ارزش هاي حسيني هستند.

دبيرکل جهاني اهل بيت  با يادآوري  اينکه عزاداري مسلمانان به معناي زنده نگهداشتن يک داستان و يا جريان تاريخي نيست افزود: مراسم و سخنراني و عزاداري مسلمانان براي اهل بيت تنها براي حفظ ارزشي است که تاثير به سزايي در جامعه بشري دارد.

وي با اشاره به جايگاه اهل بيت(ع) در ميان مسلمانان گفت:  مسئله ابراز علاقه و مودت نسبت به خاندان اسلام و طهارت به عنوان يک برنامه و يک وظيفه شيعي به پيروان اهل بيت نسيت بلکه يک فرمان متعال از جانب خداوند است.

اختري با اشاره به جنايات بني اميه نسبت به اهل بيت(ع)  گفت: هرکسيکه ميگويد علاقه به اهل بيت دارد و از سوي ديگر افرادي که مي‌گويند ما محب عصمت و اهل بيت (ع) هستيم بايد بدانند کسانيکه خون اهل بيت را ريخته اند و در زندان ها آنها را کشته اند خاندان بني اميه و تمام کسانيکه حکومت را در دست گرفتند دشمنان اسلام هستند.

وی با بيان اينکه ابا عبدالله حسين براي احيا و ارزش هاي اسلامي و بازگرداندن عظمت اسلامي قيام کرد و حادثه بزرگ کربلا را آفريد افزود: وظيفه مسلمانان است که اين ارزش ها را که البته از مکتب امام حسين(ع) الگو برداشته شده را حفظ کند.

اختری به نظام و حکومت اسلامي که توسط امام خميني(ره) پايه ريزي شد اشاره کرد و گفت: اين نظام و حکومت اسلامي يکي از بزرگترين افتخارات مسلمانان است که امام خميني(ره) آن را تاسيس کرد و باعث شد تا ملت هاي مسلمان بیدار شوند و در سرتاسر جهان احساس بزرگي و افتخار کنند.

وي ادامه داد: اين بزرگي از مکتب امام حسين(ع) نشات گرفته شده است و انقلاب و نظام اسلامي ما الگو گرفته از عاشوراي حسيني و عزاداري براي سالار شهیدان است.

اختری با اشاره به تهديدات دشمنان عليه نظام اسلامي گفت: امروز شاهديم که دشمنان اسلام از سرتاسر جهان به دنبال ضربه زدن به  مسلمانان و با ترويج فيلم ها و برنامه هاي مختلف عليه مسلمانان توطئه مي‌کنند.

وی با اشاره به کشتار مسلمانان ميانمار توسط مستکبران تصريح کرد: مسلمانان زيادي در ميانمار بدون دليل کشته مي‌شوند و بسياري از مسلمانان در کشورهاي ديگر توسط توطئه هاي کشورهايي که از اين گروهک تروريستي حمايت و پشتيباني مي‌کنند به خاک و خون کشيده شده اند.

دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) با بيان اينکه نزديک به دو سال است که مسلمانان بحرين به دليل اينکه خواستار حق مسلم خود هستند با سرکوب مستکبراي مواجه مي‌شوند افزود: مستکبران گويي خودرا مالک دنيا مي‌دانند  ولي ايا کسي فکرکرده که از نظربين المللي و حقوقي  آيا حاکمي مي‌تواند تابعيت مردم را لغو کند؟ حکومت ديکتاتور بحرين، علماي اسلام دين و دانشمندان بحريني را به زندان می اندازند و تابعيت انان را لغو مي‌کند.

وي با طرح اين سوال که چرا در دنياي اسلام و به اصطلاح متمدن غرب کسي در برابر ستمگران ايستادگي نميکند، افزود: رژیم صهیونیستی 4 جنگ را به طور مستمر عليه حزب الله شروع کرده است که البته در همه جنگ‌ها نيز شکست خورده و مفتحضانه از لبنان خارج شده است.

اختري با بيان اينکه رژیم صهیونیستی در صدد پياده کردن اهداف شوم خود است خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی اهداف مختلفي را پياده مي‌کند اما قطعا همانطور که مردم شريف غزه در برابر آنها ايستادگي کردند و تل‌آويو را به آتش کشيدند، ساير مسلمانان هم با مقاومت ميتوانند در برابر دشمن ایستادگی کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اختری ، فاجعه ، حسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار