خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: اگر هر ملتي در راه خداوند در برابر سختي‌ها و رنج‌ها، تقوا، استقامت و تحمل داشته باشد، قطعا هديه نصرت الهي شامل حال آنها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، آیت الله سيد احمد خاتمي در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به اهميت و ارزش والاي تقوا، گفت: يکي از جلوه‌هاي تقوا از منظر قرآن کريم توبه بوده و هر انساني که در گرو تقوا الهي باشد در صورت هرگونه لغزش و سستي به توبه روي مي آورد و جاده بندگي را با تقوا الهي هموار و اصلاح مي کند.

آیت الله خاتمي در ادامه با تشريح اخلاق اسلامي افزورد: با سير در اخلاق اسلامي به اين اصل خواهيم رسيد که انس با پروردگار ستون فقرات ارتباط با خداوند است و يکي از زير مجموعه‌هاي اين ارتباط، مباني استقامت خداباوري و معاد باوري خواهد بود.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري تصريح کرد: براساس آموزه‌هاي قرآن کريم اساسي ترين حوزه استقامت، استقامت در راه نشر دين خواهد بود و همچنين استقامت در گسترش ارزش‌هاي ديني در خط مقدم استقامت‌ها در راه خداوند قرار دارد.

وي با اشاره به آياتي از سوره مبارکه انعام تاکيد کرد: يکي از قوانين خداوند اين است که اگر هر ملتي که در مسير الهي قرار دارند در برابر سخطي ها استقامت داشته باشند قطعا هديه نصرت الهي شامل حال آنان خواهد شد.

آیت الله خاتمي اظهار داشت: خداوند به انبيا الهي نيز که در راه خدا ايستادگي کردند و در رنج‌هاي گوناگون بشري صبر و بردباري در پيش گرفتند، شهد شيرين نصرت و پيروزي را به آنها عطا فرمود.

وي در ادامه با اشاره به تداوم جنگ نرم و جنگ سخت در طول تاريخ افزود: همواره در طول تاريخ دشمنان در قبال انبيا و بزرگاني که در راه الهي استقامت و بردباري داشته‌اند، هم جنگ نرم و هم جنگ سخت در پيش گرفتند، اما پيامبران با صبر و بردباري در راه خدا استقامت کردند و با تامل سختي‌ها به نصرت الهي نايل شدند.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان ادامه داد: پيامبران و يارانشان حتي در برابر جنگ‌هاي سخت و بي رحمانه دشمنان روحيه خود را از دست ندادند و با ياري خداوند در تمامي ميادين جنگ به مبارزه با دشمنان الهي شتافتند.

وی با اشاره به روز اول ماه محرم خاطر نشان کرد: يکي از عظيم ترين جلوهاي صبر و بردباري در طول تاريخ صبر اباعبدالله بوده که بعد از گذشت ساليان طولاني همچنان دل‌ها به سمت و سوي صبر و عظمت ايشان سوق پيدا مي‌کند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی با بیان این‌که مقابله به مثل،‌دستور قرآن است، افزود: به مقاومت می‌گوییم که این روش درستی است، جواب می‌دهد و تا الان شما روز رژیم صهیونیستی را تبدیل به شام تار کرده‌اید؛ چراکه تل‌آویو تبدیل به شهر اشباح شده و همه به پناهگاه رفته‌اند. پس خدا قوت به فلسطینی‌ها می‌گوییم که رژیم صهیونیستی را به روز سیاه نشاندند و این را در مقاومت 22 روزه 33 روزه حزب‌الله لبنان نیز مشاهده کرده بودیم.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه عذرخواهی از ملت و رهبری تنها راه بازگشت فتنه‌گران است، گفت: فتنه‌گران با کمال پروریی و بی‌تقوایی می‌گویند باید ارزشی‌ها از آنان عذرخواهی کنند.

وي در پايان با تشريح بهره گيري و درس آموزي از واقعه عاشورا مطرح کرد: حضرت ابا عبدالله در روز عاشورا با وجود اينکه تمام خانواده و نزديکان خود را در راه خدا از دست دادند هيچگاه باور در محضر خدا بودن و ايمان به نصرت الهي را از دست ندادند که اين بزرگترين درس واقعه عاشورا براي تمام مسلمانان خواهد بود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: نماز ، جمعه ، استقامت ، تقوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار