این دیگر حداقل در باشگاه های فوتبال لیگ به اثبات رسیده است که پول، خوشبختی نمی آورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، فوتبال اگر چه در سراسر جهان از پرهزینه ترین و ثروتمندترین ورزش هاست ولی تجربه و آمار نشان داده است که لزوما حل مشکلات مالی و اغنای مالی باعث موفقیت تیم ها نمی شود.

شاید بارزترین نمونه این مسئله، تیم استیل آذین در چند دوره گذشته لیگ بود که با وجود جذب ستاره هایی گرانقیمت و عدم وجود کوچکترین مشکل مالی به دسته پایین تر سقوط کرد.

نمونه های فراوانی می توان برای اثبات اینکه جذب مهره های گرافقمیت و حل مشکلات مالی تاثیر اساسی روی موفقیت تیم ندارند، یافت می شوند.

همین سرخابی های پایتخت اگر چه همواره از  مشکلات مالی فراوان وعدم بودجه صحت می کرده اند، اما رقم قرارداد مهره هایشان حاکیت از داستان دیگری دارد.

اگر چه حضور سینوس استقلال درصدر یا نتایج پرنوسان پرسپولیس در مسابقات گاهی هواداران را امیدوار می کند ولی باید پذیرفت که این تیم ها در چند سال اخیر از روزهای اوج خود و بزرگی نام خود به دور هستند.

اگر چه در سراسر جهان فوتبالیست ها قراردادهای بسیار بالایی دارند ولی باید قبول کرد که در کنار این قراردادها از یک فوتبالیست انتظار می رود که به اندازه همین قراردادهایش بدود و خوب بازی کند.

آمار نشان میدهد انگیزه مسئله ای فراتر و جدا از مسائل مالی است.

تیمی که در غنای مالی به سرمی برد ولی مهره هایش تعصب خاصی روی تیم و کسب  نتیجه ندارند، کاری از پیش نمی برد.

شاید بسیاری از تیم های بی نشان و نشان که رقم کل قراردادهای بازیکنانشان به اندازه قرارداد یک ستاره هم نمی شود در مواجهه با تیم های صاحب نام از قدرت انگیزه شگرفی برخودار باشند.

افزایش دانش فنی، جذب مهره های کار آمد و از همه مهمتر هماهنگی این مهره ها با هم و تلاش برای موفقیت تیم است که از یک تیم، قهرمان می سازد.

این جا دنیای مستطیل سبز است

دنیایی با شگفتی های خاص خودش که بارها نشان داده است این پول نیست که نتایج را تعیین می کند.

اگر چه باید پذیرفت حل مشکلات مالی به آرامش تیمی کمک می کند. مثلا در تیم ملوان بندر انزلی، با حل مشکلاتش مالی اوضاع تیم بهبود زیادی پیدا کرده است./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار