معاون امنیتی ‌وزیر کشور با اشاره به ساخت نخستين موشك ايراني توسط شهيد تهراني مقدم گفت: رفتیم دیدم که با امکانات اولیه موجود، موشکی را ساخته بود که حتی به قدری از نظر ظاهری ساده و ابتدایی بود که سردار صفوی پرسید این شلیک هم می‌شود؟! شهید تهرانی گفت بله ...

به گزارش خبرنگار دفاعی ـ امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار عبدالهی در همایش شب پارسایی که به مناسبت سالگرد شهادت شهید حسن تهرانی مقدم و شهدای غدیر برگزار شد با بیان اینکه شهید تهرانی مقدم همواره در هر محیطی، فضايی صميمي حاکم میکرد، اظهار داشت: او همیشه همکارانش را با اسم کوچک صدا می‌کرد و وقتی به محل کارش می‌رفتی به راحتی نمی‌توانستی بفهمی که او فرمانده است.

وی به ذکر خاطره‌ای در رابطه با راه‌اندازی سیستم موشکی کشور توسط شهید تهرانی مقدم پرداخت و خاطرنشان كرد: پس از حملات گسترده دشمن شهید تهرانی مقدم احساس کرد که واحد توپخانه به تنهایی قادر به مقابله با دشمن نیست؛ شب عملیات خیبر که قرار بود تعدادی از یگان‌های با هم الحاق شده و عملیات انجام دهند، نیروها در کنار رودخانه متوقف شدند.

وي افزود: پس از نماز صبح به همراه سردار صفوی نزد حاج همت رفتیم، یک ربع از حضورمان در حضور شهید همت گذشت که شهید تهرانی مقدم آمد و گفت آقا رحیم ما یک موشک ساختیم که می‌تواند در این عملیات استفاده شود.

معاون امنیتی ‌وزیر کشور ادامه داد: رفتیم دیدم که با امکانات اولیه موجود، موشکی را ساخته بود که حتی به قدری از نظر ظاهری ساده و ابتدایی بود که سردار صفوی پرسید این شلیک هم می‌شود؟! شهید تهرانی گفت بله، موشک را به منطقه‌ای دیگر بردیم و پس از تست آن، دیگران از جمله حاج محسن رفیق‌دوست به حمایت از این مسلئه تشویق شد و بدنبال راه‌اندازی واحد موشکی سپاه افتاد.

وی با اشاره به لقب پارسای بی‌ادعا که مقام معظم رهبری به شهید تهرانی مقدم دادند، اظهار داشت: به واقع بهترین لقب برای سردار شهید بود چون افتخار آفرینی‌های وی در عرصه‌های مختلف هیچ گاه تا قبل از شهادت آشکار نشد.

سردار عبداللهی با اشاره به ابعاد والای شخصیتی شهید تهرانی مقدم خاطر‌نشان کرد: این شهید یکپارچه تلاش، خلاقیت و ابتکار بود و برای رسیدن به هدفش روز و شب نمی‌شناخت و وقتی برای انجام کاری تصمیم می‌گرفت بدون شک آن را انجام می‌داد و در به موفقیت رسیدن کارهایش هم خود‌نمایی و غرور نداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار