مجرمان سابقه داری که به شیوه زاغ زنی اقدام به سرقت در سطح شهر تهران می کردند سرانجام در یک عملیات تخصصی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگارحوادث باشگاه خبرنگاران،در پی وقوع سرقت های متعدد ضبط و باند و دستگاه کامپیوتر خودرو ( ECU ) در سطح شهر تهران و در طول یک سال گذشته ، موضوع جهت رسیدگی تخصصی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
با انجام تحقیقات دامنه دار و گسترده پلیسی و انجام مراقبت های نامحسوس پلیسی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت لوازم و قطعات داخل خودرو ، کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به هویت "رامین . ر" ( متولد 1369 ) شدند که با تشکیل گروه جدیدی در زمینه سرقت داخل خودرو ، در سطح وسیع و گسترده ای اقدام به سرقت ECU و ضبط و باند خودرو می کند .
با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص آغاز فعالیت های مجرمانه "رامین . ر" ، شناسایی دیگر اعضای گروه و افراد مرتبط با این متهم در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در پی اقدامات پلیسی گسترده ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از مجرمان سابقه داری شدند که در تیم های چند نفره و به سرکردگی متهم اصلی پرونده ، به شیوه زاغ زنی اقدام به سرقت در سطح شهر تهران می کردند .
با شناسایی کامل اعضای این گروه از سارقان به اسامی "طلوع . الف" ، "میلاد . الف" ، "مجتبی . ح" ، "حسن . م" ، "مهدی . ع" ، "مهدی . س" ، "محمدرضا . الف" ، "رمضان . ک" ، "علی . ح" و "بابک . ج" ، مخفیگاه کلیه متهمان در مناطق مختلف میدان رسالت ، خیابان فرجام ، نظام آباد ، خیابان سبلان ، افسریه ، شهرک مشیریه ، تهران نو ، میدان تسلیحات ، خیابان دماوند و بلوار فرحزادی مورد شناسایی قرار گرفت و در ساعت های اولیه بامداد یکم آبان امسال  و ضمن انجام هماهنگی های لازم قضایی با شعبه سوم دادیاری دادسرای امور جنایی تهران ، با تشکیل چندین تیم ضربت و طی چند عملیات همزمان تمامی اعضای این گروه از سارقان داخل خودرو دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد زیادی از اموال مسروقه از نوع کامپیوتر و سیستم پخش خودرو کشف و توقیف شد .
با دستگیری تمامی اعضای گروه و با توجه به مجموعه اطلاعات بسیار دقیقی که از فعالیت این گروه از سارقان در اختیار کارآگاهان قرار داشت و همچنین با کشف مقادیری از اموال مسروقه ، تمامی متهمان بویژه متهم اصلی پرونده به ناچار لب به اعتراف گشودند.
در جمع بندی اطلاعات بدست آمده از متهمان مشخص شد که این گروه از سارقان به شیوه "زاغ زنی" اقدام به شناسایی خودرو مورد نظر خود کرده و عمده سرقت های خود را نیز طی ساعت های اولیه روز بویژه از ساعت 02:00 الی 04:00 انجام داده اند ؛ بنا بر اعترافات متهمان عمده سرقت های انجام شده از خودروهای پژو 405 ، سمند ، پژو 206 و پرشیا صورت گرفته است و متهمان پس از سرقت ، هر یک از دستگاه های ECU را با قیمتی مابین 100 الی 150 هزار به خریدار اموال مسروقه می فروختند .
سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به گستردگی اقدامات این گروه از سارقان در سطح مناطق مختلف شهر تهران و در طول یک سال گذشته ، گفت : " با توجه به کشف مقادیر متنابهی از اموال مسروقه بویژه از نوع کامپیوتر و سیستم پخش خودرو و ضمن انجام هماهنگی های لازم با مقام محترم قضایی ، دستور استرداد اموال مسروقه به مالباختگان صادر شده است ؛ لذا از کلیه مالباختگانی که در طول یک سال گذشته مورد سرقت داخل خودرو بویژه در زمینه سرقت کامپیوتر و سیستم پخش خودرو قرار گرفته اند دعوت می شود تا با به همراه داشتن پرونده شکایت خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه تا اقدامات قانونی جهت استرداد اموال آنجا انجام شود " .ف
برچسب ها: فراخوان ، پلیس ، مسروقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار