تفاهم نامه علمی تحقیقاتی بین ایران و آلمان امضا شد

یادداشت تفاهم همکاری با موسسه تبادلات دانشگاهی جمهوری فدرال آلمان به امضا رسید.

ارسلان قربانی، قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: امضای یادداشت تفاهم نامه همکاری با موسسه تبادلات دانشگاهی جمهوری فدرال آلمان DAAD نقطه عطف بسیار مهمی در توسعه روابط دیرینه دانشگاهی بین دو کشور است.

وی افزود: در این تفاهم نامه مشترکات بسیار نزدیک دو کشور در تقویت و نهادینه کردن هر چه بیشتر همکاری های دانشگاهی بین دو کشور است.

وی افزود: در این تفاهم نامه مشترکات بسیار نزدیک دو کشور در تقویت و نهادینه کردن هر چه بیشتر همکاری های دانشگاهی و علمی و فناوری به ویژه افزایش تبادل بورس های تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی،  تبادل فرصت های مطالعاتی بسیار حائز اهمیت است.

قربانی تصریح کرد: با پیگیری های سه سال اخیر مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت متبوع و همچنین وزارت امور خارجه و سایر دستگاه ها این یادداشت تفاهم در کشور آلمان منعقد و مراحل نظام مند کردن فعالیت موسسه DAAD در جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.

** استقبال از اعطای بورس دانشجویان آلمانی

گراف، رئیس بخش فرهنگی سفارت جمهوری فدرال آلمان  تهران در ادامه گفت: امضای این تفاهم نامه موجب تقویت همکاری در زمینه دانش، نبوغ و استعداد استادان، محققان و دانشجویان ایرانی شده و تسریع و تسهیل صدور روادید برای اعضای جامعه دانشگاهی ایران از اولویت های نخست بخش کنسولی این سفارت است.

در ادامه قربانی از درخواست گرافت مبنی بر اعطای بورس تحصیل به دانشجویان آلمان استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که زمینه لازم برای تحصیل دانشجویان آن کشور در ایران مهیا گردد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار