رييس سازمان دامپزشکي کشور گفت: تمامي توليدات دامي كشور در بازار داخل به مصرف مي رسد و ممنوعيت هاي صادراتي توليدكنندگان را دچار مشكل نمي كند.

محسن دستور رييس سازمان دامپزشکي کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ممنوعيت صادرات دام که به صورت رسمي توسط سازمان توسعه تجارت اعلام شده است تاثيري بر روند فعاليت توليد کنندگان ندارد.

وي ادامه داد : توليدات دامي کشور جوابگوي نياز داخلي است و منع صادراتي هيچگونه خللي به توليد کنندگان وارد نمي کند .

رييس سازمان دامپزشكي در خصوص رفع مشکل قرنطينه اسب به خارج از کشور گفت:  سامانه پايش بيماري هاي اسب مطابق با دستورالعمل ها و استانداردهاي سازمان بهداشت جهاني صورت گرفته است كه گام مهمي در رفع مشكل قرنطينه اسب در ايران محسوب مي شود.

دستور تصريح كرد: در سال هاي اخير تلاش هاي زيادي براي رفع مشكل قرنطينه و انتقال اسب به خارج از كشور صورت گرفته است که اميدواريم با همكاري ساير ارگان ها و بخش هاي دولتي و خصوصي در حوزه اسب هر چه زودتر به اهداف مورد نظر دست يابيم.

رييس سازمان دامپزشكي ادامه داد: در صورت تامين اعتبار 20هزار نوبت تست مشمشه كه شايع ترين بيماري اسب است در سال آينده انجام مي شود.

دستور خاطر نشان کرد: مشكلات مربوط به انتقال اسب به خارج از كشور و قرنطينه اسب با بستر سازيهاي صورت گرفته حداكثر تا سال 95 رفع مي شود ./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار