مراسم افتتاحیه نمادین چهارمین دوره "هزارنمایشگاه کتاب دفاع‌مقدس وپدافند غیرعامل" به مناسبت هفته‌های كتاب و بسيج پس از اقامه نماز جمعه با حضور حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از  ستاد خبری بیستمین دوره هفته کتاب، حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران با بیان این که کتاب ابزاری اساسی برای رشد فرهنگی جامعه است، گفت: کتاب و کتاب‌خوانی اهمیت بسیاری دارد و هم‌چنین بسیج از هدایای خداوند به این ملت است.
به گفته ایشان تفکر بسیجی به معنی آمادگی برای دفاع از دین و ارزش‌ها است و با این تفسیر پیامبران و امامان در خط مقدم این تفکر هستند و همچنین شهدای بدر و احد و کربلا نیز در این خط مقدم بوده‌اند.
حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج مستضعفین نیز با بیان این که فعالیت‌های صورت گرفته در هفته بسیج، تنها بیانگر گوشه‌ای از فعالیت‌های گسترده بسیج در عرصه‌های مختلف کشور استف گفت: کتاب تقویت‌کننده قدرت نرم جمهوری اسلامی است و از آن‌جا که در جنگ نرم به سر می‌بریم، با افزایش قدرت نرم خود می‌توانیم در این میدان مقاومت بیشتری داشته باشیم.
وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در عرصه جنگ نرم، اظهار کرد: علاوه بر رسانه‌ها، کتب دفاع‌مقدس و بسیج می‌تواند قدرت مقاومت ملی را افزایش دهد.
در ادامه مراسم افتتاح نمادین چهارمین دوره "هزار نمایشگاه کتاب دفاع‌مقدس و پدافند غیرعامل"، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بیان این که کشور ما همواره در معرض تهدیدها است، گفت: به همین منظور ضروری است شیوه‌های دشمنان را به جوانان اطلاع‌رسانی کرده و روحیه حماسی را در آنان احیا کنیم.
وزیر ارشاد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید زیادی بر توسعه فرهنگ مطالعه دارند و با توجه به این که فعالیت‌ها طی هفته کتاب بیشتر جنبه نمادین دارند، باید در طول سال و سایر اوقات آن‌ها را ادامه و گسترش داد.
به گفته حسینی کتاب‌های منتشر شده در حوزه دفاع‌‌مقدس و جنگ نرم دستمایه‌ای برای تولیدات هنری و سینمایی است.
وی با بیان این که قدرت ما در جنگ نرم، قدرت ایمان جوانان است، تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های مقاومت در عرصه‌های فرهنگی و هنری می‌تواند بسیار تاثیرگذار واقع شود.
در ادامه این مراسم سردار احمد حق‌طلب، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج نیز اظهار کرد: نمایشگاه‌های کتاب بسیج با شعار "بسیج، امتداد عاشورا" تا هفتم آذر ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: این نمایشگاه‌ها کار خود را هم‌زمان در نماز جمعه مراکز استان‌ها به صورت نمادین آغاز کرده‌اند و با عرضه 270 عنوان کتاب‌هایی که بیشترین استقبال را تا هفته بسیج میزبان مردم خواهند بود.
بنابراین گزارش، سردار علي ناظري مدير ادبيات سازمان حفظ آثار دفاع مقدس بسيج و سپاه پاسداران نیز در این باره گفت: در هر کدام از 1000 نمایشگاه کتاب، 270 عنوان کتاب عرضه خواهد شد که 230 عنوان آن مربوط به دفاع مقدس و بقیه با موضوع جنگ نرم و بیداری اسلامی هستند.
به گفته وی نمایشگاه‌های کتاب دفاع مقدس، هم‌زمان با هفته کتاب و در آستانه آغاز هفته بسیج (30 آبان تا 6 آذر) در 1000 نقطه کشور برپا شده و آثار عرضه شده در آنها همگی مرتبط با دفاع مقدس و جنگ نرم است که با 50 درصد تخفیف عرضه می‌شود.
این نمایشگاه ها در پایگاه‌های مقاومت بسیج، مساجد، مراکز پررفت و آمد و میادین اصلی شهرها، برپا خواهد بود.
‌سردار ناظری هم‌چنین از رسانه‌های خبری درخواست کرد برپایی این نمایشگاه‌های کتاب در سراسر کشور را اطلاع‌رسانی کنند.
بيستمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با شعار "يادگار ماندگار" از 20 تا 27 آبان ماه سال جاري در سرتاسر كشور برگزار مي شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار